Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2016-09-04
Nowy pakiet oprogramowania uEye Wersja 3.40
Producent:
IDS

Nowy pakiet oprogramowania uEye Wersja 3.40 = Większa wydajność i więcej funkcji!

Producent kamer cyfrowych do zastosowań w przemyśle oraz innych aplikacjach, firma IDS zaprezentowała nowy pakiet oprogramowania uEye wersja 3.40. Wśród wielu korzyści jakie daje nowy sterownik modelom kamer GigE uEye SE, najważniejszą jest znaczne zwiększenie ilości wyświetlanych klatek w czasie 1s (FPS). Dzięki nowemu sterownikowi i aktualizacji oprogramowania kamer "on the fly (w locie)", można podnieść wydajność nawet już zainstalowanych kamer. Przykładowo ilość wyświetlanych klatek w modelach 5-Megapixelowych wzrasta z 6 do 14 klatek na sekundę.

DirectDraw staje się Direct 3D - ten pakiet oprogramowania interfejsów Windows dla aplikacji ukierunkowanych na multimedia opiera się na funkcjach 3D. Nie są już wspierane funkcje 2D przewidziane przez DirectDraw. Dzięki nowym trybom Direct3D, zdjęcia mogą być wyświetlane na monitorze bez wyświetlania artefaktów. Dodatkowe ulepszenia to na przykład: półprzezroczyste nakładki, wsparcie wielu monitorów oraz wiele innych.

Optymalizacja Gige uEye SE

W wersji 3.40, kamery GigE uEye SE uruchomiają się znacznie szybciej niż wcześniej. Poprzez podwojenie pasma przesyłu danych osiągnięto możliwość znacznego zwiększenia szybkości kamery. Dla 5-Megapixelowego modelu UI-5480-M i C ilość klatek wyświetlanych w czasie 1s wzrasta z 6 do 14.

W celu aktualizacji kamer GigE uEye SE, które są już w użyciu należy raz ręcznie przesłać oprogramowanie kamery (firmware). Można to zrobić w uEye Camera Manager.

Przesyłanie oprogramowania kamer GigE uEye SE

Do wersji sterownika 3.30 oprogramowanie wewnętrzne kamer GigE uEye SE(firmware)można było przesłać jedynie ręcznie za pośrednictwem uEye Camera Manager. Od wersji 3.40 przesyłanie odbywa się automatycznie. Oprogramowanie kamery będzie aktualizowane gdy nie jest zgodne z wersją sterownika.

Optymalizacja kamer CCD GigE uEye

Sprzętowe sygnały wyzwalania są obecnie znacznie szybciej rozpoznawane. Matryca zaczyna expozycję zdjęcia w ciągu 75 µs po rozpoznaniu sygnału wyzwolenia.

Wsparcie dla DHCP

Obecnie istnieje możliwość połączenia kamery GigE uEye z systemem Windows komputera PC w sieci DHCP. W tym przypadku adres IP komputera jest przydzielany przez serwer DHCP. Adres IP kamery musi być przypisany poprzez użycie uEye Camera Manager. Pod systemem Linux jest potrzeba korzystać z statycznych adresów IP dla komputera i kamery.

DirectDraw staje się Direct3D

Coraz więcej kart graficznych zaprzestaje wsparcia DirectDraw na rzecz Direct3D, szczególnie ma to miejsce od momentu wprowadzenia standardu kart graficznych PCIexpress.

DirectX - to wyłączny dla Windows pakiet oprogramowania interfejsów dla aplikacji zorientowanych na multimedia opartych na funkcjach 3D. Nie są wspierane funkcje 2D przewidziane przez DirectDraw. Nowy tryb Direct3D zastępuje całkowicie tryb DirectDraw.

Przyszłe sterowniki uEye będą nadal wspierać funkcje DirectDraw, ale nie będą one już wykorzystywane w oprogramowaniu demo kamer uEye.

Półprzezroczyste nakładki

Przy pomocy Direct3D możliwe jest rysowanie nakładek obrazu (overlays). Dodatkowo, alfa-blending może być włączone do wyświetlanie półprzezroczystych nakładek a pliki BMP mogą być załadowane do obszaru nakładki.

Ulepszone wyświetlanie obrazów na żywo

Direct 3D umożliwia wykorzystanie możliwości renderowania obrazu przez monitor. Obraz jest wyświetlany synchronicznie po impulsie V-SYNC (synchronizacji pionowej) co zapobiega poruszającym się poziomo artefaktom znanym z wcześniejszych wersji DirectDraw. Można wybrać różne rodzaje synchronizacji: automatyczne, zdefiniowane przez użytkownika lub bez synchronizacji. Obsługiwane jest również opcja wyświetlania na wielu monitorach. Wyświetlanie obrazów z kamery wysokiej rozdzielczości (5 lub 10 Megapixeli) za pomocą kart graficznych o niskiej wydajności, może spowodować nieoczekiwane efekty na początku obrazu.

Wymagania systemowe DirectX 9.0c

Nowe funkcje Direct3D wymagają zaktualizowania wersji DirectX 9.0c Runtime w systemie. Aktualnie zainstalowana wersja jest pokazywana w uEye Camera Manager. Linux nie przewiduje wsparcie dla funkcji DirectX.

Nowy przykładowy program "uEyeDirectRenderer"

Nowe przykładowe programy zawierające kod źródłowy napisany w C++ pokazują funkcjonalność sterowników uEye Direct3D, np. półprzezroczyste nakładki.

Przykładowy program Crosshair

Na życzenie klienta dodaliśmy przykładowe programy do wyświetlania na żywo nakładki crosshair (rodzaj kursora graficznego w postaci krzyżyka) na górze obrazu kamery. Ten program jest oparty na nowej funkcji Direct3D. Można zmienić kolor crosshair oraz włączyć dodatkowy krąg wokół środka crosshair. Wszystkie ustawienia są zapisywane przy wyjściu. Ekspozycja i kontrast mogą być sterowane ręcznie lub za pośrednictwem automatycznej kontroli uEye.

DirectShow

Wersja 3.40 poprawia kompatybilność interfejsu uEye DirectShow. Aplikacje oparte na DirectShow (np. Windows Movie Maker) mają teraz bezpośredni dostęp do kamer uEye. Niektóre niestandardowe funkcje z poprzednich wersji interfejsu uEye DirectShow musiały zostać usunięte dla zachowania kompatybilności. W niektórych przypadkach wcześniejsza obsługa może już nie działać. Obniżenie wersji interfejsu DirectShow będzie oznaczało przywrócenie tych funkcji.

Znacznik czasowy (timestamp) i Image Info

Nowa funkcja zawiera dodatkowe informacje na temat robienia zdjęć. Funkcja zwraca znacznik czasowy wskazujący moment robienia zdjęć, stany we/wy kamery oraz status wewnętrzny bufora w tym punkcie czasu. Status bufora pokazuje poziom wykorzystania pamięci kamery co determinuje szybkość przesyłania zdjęć do komputera. Dla kamer GigE uEye znacznik czasowy jest rejestrowany przez kamerę z dokładnością do 100 ns. Dla kamer USB uEye znacznik czasowy informuje o momencie, w którym transfer danych obrazu do komputera został zakończony. Można także pobrać znacznik, który jest zsynchronizowany z systemem czasu komputera.

Automatyczna kontrola wspierana przez sensor dla modeli kamer UI-122x / 522x

Matryce (sensory) MT9V032 w kamerach UI-122x / 522x dają możliwość wewnętrznej (sprzętowej) automatycznej regulacji czasu ekspozycji (AES) i wzmocnienia (AGC). Dla tych kamer można wybrać pomiędzy programową lub sprzętową automatyczną kontrolą. Wersja sprzętowa reaguje szybciej, ma jednak specyficzne działania w porównaniu do programowej.

Nowe modele kamer

Driver 3.40 wspiera nowe kamery GigE uEye serii RE i kamery z sensorem o rozdzielczości 10 MPix 149x / 549x.

Rozszerzony interfejs Halcon

Wdrożone zostały następujące funkcje:
- ciągły tryb wyzwalania;
- tryb Global Start Shutter dla kamer UI-148x/548x i UI-149x/549x;
- korzystanie z wewnętrznej tabeli konwersji LUT w kamerach GigE uEye;
- funkcja StopLiveVideo;
- unikanie przestojów w oczekiwaniu na kamerę (polling);
- funkcje binning / subsampling mogą być uaktywnione w dowolnym momencie.

Cognex VisionPro i CVL Interface

Pakiet oprogramowania uEye 3.40 zawiera nowy interfejs Cognex AIK który wspiera zarówno kamery USB jak i GigE uEye. Wiele różnych typów kamer może być jednocześnie używanych. Oprócz pełnych ustawień uEye, interfejs Cognex VisionPro jest również dostępny jako pojedynczy instalator w sekcji download na stronie internetowej IDS.

Porównaj ofertę z innymi dostawcami

To proste! Uzupełnij formularz i poznaj najlepsze oferty dostawców z branży laboratoryjnej.

Dystrybutor

OPTOSOFT Sp. z o.o.

Adres: Radzionkowska 10, 51-506 Wrocław

Nr telefonu: +48713699950 Skopiuj

Faks: +48713699969 Pokaż numer Skopiuj

Przy kontakcie powołaj się na portal laboratoria.xtech.pl