Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2005-08-30 | Ostatnia aktualizacja: 2005-08-30
Silniki elektryczne zmniejszą hałas na lotnisku oraz koszty linii lotniczych
Silniki elektryczne zmniejszą hałas na lotnisku oraz koszty linii lotniczych
Testy wykonane przez firmę inżynierską Chorus pokazały, że układ napędowy dołączony do kola przy dziobie może zapewnić poruszanie samolotem do terminali pasażerskich. Technologia zlikwiduje również potrzebę holowania, zmniejszając koszty operacyjne linii lotniczych. Według obliczeń zespołu inżynierskiego Chorus, silnik elektryczny, aby wykonać naziemne operacje, będzie potrzebował 20 razy mniej energii od zwykłego silnika samolotowego.
Badacze z Boeing’s Phantom Works pracowali z inżynierami z Chorus nad stworzeniem prototypu elektrycznego systemu napędowego, zamieszczonego na pokładzie, który umożliwiłby wysoki moment obrotowy przy prędkościach startowych. Prototyp został zainstalowany na samolocie Air Kanada 767 i testowany przy w różnych warunkach. Test przeprowadzone były na różnych lotniskach (na wzniesieniach oraz terenach typowych dla lotnisk). Pilotowi udało się wykonać wszystkie akcje, tj. cofanie od bramy czy tez holowanie na pasie lotniczym, bez niczyjej pomocy. Silnik pracuje w temperaturach powyżej 50°C i z ładunkiem do 94% maksymalnej wagi samolotu przy starcie. Chorus obecnie pracuje nad zaprojektowaniem lżejszej wersji systemu, który dopasowałby się do felgi opony kola dziobu samolotu.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Inteligentny bezpiecznik drgań firmy IMI Sensors
Maszyny wirnikowe są bardzo często narażone na niszczące siły z powodu nieprawidłowych warunków pracy oraz niezauważonych pomniejszych...
-
Do czego służą magnesy ferrytowe?
Magnesy ferrytowe, często nazywane ceramicznymi z powodu ich sposobu produkcji, są jednymi z najczęściej wykorzystywanych rodzajów magnesów...
-
Dlaczego tak ważne jest uzdatnianie sprężonego powietrza w zakładzie?
www.obrabiarki.xtech.pl