Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2005-08-30  |  Ostatnia aktualizacja: 2005-08-30
Silniki elektryczne zmniejszą hałas na lotnisku oraz koszty linii lotniczych
Silniki elektryczne zmniejszą hałas na lotnisku oraz koszty linii lotniczych
Silniki elektryczne zmniejszą hałas na lotnisku oraz koszty linii lotniczych
Silniki elektryczne montowane w kola przy dziobach samolotów mogą znacznie zredukować hałas i wyziewy na lotniskach, poprzez minimalizowanie używania silników przez samoloty podczas ruchu na ziemi.

Testy wykonane przez firmę inżynierską Chorus pokazały, że układ napędowy dołączony do kola przy dziobie może zapewnić poruszanie samolotem do terminali pasażerskich. Technologia zlikwiduje również potrzebę holowania, zmniejszając koszty operacyjne linii lotniczych. Według obliczeń zespołu inżynierskiego Chorus, silnik elektryczny, aby wykonać naziemne operacje, będzie potrzebował 20 razy mniej energii od zwykłego silnika samolotowego.

Badacze z Boeing’s Phantom Works pracowali z inżynierami z Chorus nad stworzeniem prototypu elektrycznego systemu napędowego, zamieszczonego na pokładzie, który umożliwiłby wysoki moment obrotowy przy prędkościach startowych. Prototyp został zainstalowany na samolocie Air Kanada 767 i testowany przy w różnych warunkach. Test przeprowadzone były na różnych lotniskach (na wzniesieniach oraz terenach typowych dla lotnisk). Pilotowi udało się wykonać wszystkie akcje, tj. cofanie od bramy czy tez holowanie na pasie lotniczym, bez niczyjej pomocy. Silnik pracuje w temperaturach powyżej 50°C i z ładunkiem do 94% maksymalnej wagi samolotu przy starcie. Chorus obecnie pracuje nad zaprojektowaniem lżejszej wersji systemu, który dopasowałby się do felgi opony kola dziobu samolotu.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także