Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2005-08-31 | Ostatnia aktualizacja: 2005-08-31
HP zainwestuje 150 milionów USD w RFID
Technologia identyfikacji radiowej (RFID) rozwija się w niesamowitym tempie, że Hawlett-Packard chce być pewny, że pozostania w czołówce – zwłaszcza, że ostatnio HP zostało nieco w tyle.
Firma zlokalizowana w Palo-Alto (Kalifornia - USA) poświęci większość wrześniowego forum RFID Technology na demonstrowanie układów RFID, które opracowuje wspólnie z Hitachi, dbając o prezentacje z pierwszej ręki na temat „kodów kreskowych” nowej generacji. Goście forum będą mogli doświadczyć wszystkiego od odebrania zadania, przez interaktywne kioski, po chipy wbudowane w chociażby znaczki z logiem forum.
Firma instaluje w tym momencie układy RFID w drukarkach i komputerach dostarczanych dla sieci sklepów Wal-Mart oraz dla innych sprzedawców w celu ułatwienia śledzenia stanów magazynowych. „Traktujemy tę technologię poważnie, zaczęliśmy się jej przyglądać zanim detaliści zaczęli o nią pytać”, stwierdził Frank Lanza, dyrektor HP RFID Solutions (rozwiązania identyfikacji radiowej HP).
Rynek jest obiecujący, jednak niektórzy eksperci uważają, że szacunki zostały sztucznie wyolbrzymione w celu wywołania zapotrzebowania na systemy RFID. W lipcu dwie firmy badawcze stwierdziły, że poparcie dla RFID wśród detalistów takich jak Wal-Mart dla wdrożenia RFID spowodowało przedwczesny zryw na rynku, powodując tylko wzrost cen i załamanie się przewidywań.
Lanza stwierdził, że w ciągu najbliższych pięciu lat firma wyda 150 milionów dolarów na poprawienie swojej oferty dotyczącej RFID. Jest to niewielka kwota w porównaniu z 80 miliardami rocznego dochodu i około 1% budżetu przeznaczanym na badania. Lanza wierzy, że to wystarczy, aby firma skutecznie konkurowała chociażby Sun Microsystems, czy Symbol Technologies, o wiodącą pozycję na rynku.
Potencjalny dochód w przyszłości będzie pochodził ze sprzedaży usług, które pomogą klientom w uruchomieniu systemów RFID, stwierdził Lanza. Analitycy oczekują, że HP będzie czerpać większość zysków z opracowywania i licencjonowania technologii budowy sprzętu RFID.
In-Stat oczekuje, że do roku 2009 rynek tagów (znaczników) RFID wzrośnie dziesięciokrotnie do wysokości 2.8 mld USD. Oczekiwania te oparte są na założeniu, że tagi będą stopniowo przechodzić z palet w magazynach na półki w sklepach. Zapotrzebowanie na usługi i systemy potrzebne do zarządzania tagami ocenia się na ponad 7 mld USD.
IBM szybko przebił deklaracje HP i przeznaczył 250 milionów USD na rozwój systemów RFID, podobnie SUN Microstystems (Przyp. tłum.)
Firma zlokalizowana w Palo-Alto (Kalifornia - USA) poświęci większość wrześniowego forum RFID Technology na demonstrowanie układów RFID, które opracowuje wspólnie z Hitachi, dbając o prezentacje z pierwszej ręki na temat „kodów kreskowych” nowej generacji. Goście forum będą mogli doświadczyć wszystkiego od odebrania zadania, przez interaktywne kioski, po chipy wbudowane w chociażby znaczki z logiem forum.
Firma instaluje w tym momencie układy RFID w drukarkach i komputerach dostarczanych dla sieci sklepów Wal-Mart oraz dla innych sprzedawców w celu ułatwienia śledzenia stanów magazynowych. „Traktujemy tę technologię poważnie, zaczęliśmy się jej przyglądać zanim detaliści zaczęli o nią pytać”, stwierdził Frank Lanza, dyrektor HP RFID Solutions (rozwiązania identyfikacji radiowej HP).
Rynek jest obiecujący, jednak niektórzy eksperci uważają, że szacunki zostały sztucznie wyolbrzymione w celu wywołania zapotrzebowania na systemy RFID. W lipcu dwie firmy badawcze stwierdziły, że poparcie dla RFID wśród detalistów takich jak Wal-Mart dla wdrożenia RFID spowodowało przedwczesny zryw na rynku, powodując tylko wzrost cen i załamanie się przewidywań.
Lanza stwierdził, że w ciągu najbliższych pięciu lat firma wyda 150 milionów dolarów na poprawienie swojej oferty dotyczącej RFID. Jest to niewielka kwota w porównaniu z 80 miliardami rocznego dochodu i około 1% budżetu przeznaczanym na badania. Lanza wierzy, że to wystarczy, aby firma skutecznie konkurowała chociażby Sun Microsystems, czy Symbol Technologies, o wiodącą pozycję na rynku.
Potencjalny dochód w przyszłości będzie pochodził ze sprzedaży usług, które pomogą klientom w uruchomieniu systemów RFID, stwierdził Lanza. Analitycy oczekują, że HP będzie czerpać większość zysków z opracowywania i licencjonowania technologii budowy sprzętu RFID.
In-Stat oczekuje, że do roku 2009 rynek tagów (znaczników) RFID wzrośnie dziesięciokrotnie do wysokości 2.8 mld USD. Oczekiwania te oparte są na założeniu, że tagi będą stopniowo przechodzić z palet w magazynach na półki w sklepach. Zapotrzebowanie na usługi i systemy potrzebne do zarządzania tagami ocenia się na ponad 7 mld USD.
IBM szybko przebił deklaracje HP i przeznaczył 250 milionów USD na rozwój systemów RFID, podobnie SUN Microstystems (Przyp. tłum.)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Forbes
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Optymalizacja procesu produkcji - zastosowanie technologii RFID
Kody kreskowe to ekonomiczne i wszechstronne rozwiązanie umożliwiające znakowanie i jednoznaczną identyfikację towarów. Największą wadą...
-
Czym są generatory prądu i jak działają?
Coraz więcej przedsiębiorstw i klientów indywidualnych doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, jak istotne jest to, aby przeprowadzić transformację...