Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2005-09-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2005-09-16
Podsumowanie akcji „Czyste Plaże 2005"
Podsumowanie akcji „Czyste Plaże 2005
Podsumowanie akcji „Czyste Plaże 2005"
„Czyste Plaże” to najstarsza wakacyjna akcja edukacyjna Fundacji RECAL, prowadzona od 2000 r. na morskim wybrzeżu województwa zachodniopomorskiego i pomorskiego. Celem przedsięwzięcia, zaplanowanego na lipiec i sierpień 2005 było podnoszenie świadomości i wrażliwości ludzi w zakresie ochrony środowiska. Promowano selektywną zbiórkę surowców wtórnych na przykładzie odzysku i recyklingu aluminiowych puszek po napojach.

Podczas Kampanii rozdystrybuowano m.in. 3 000 plakatów, 15 000 kartek pocztowych 20 000 specjalnych worków na puszki, 23 000 magnesów do testowania puszek, 1 230 koszulek, 1 000 piłek plażowych. 400 smyczy na klucze oraz 1 000 puszek-skarbonek.

Nagrody otrzymywali uczestnicy warsztatów, zbieracze alu-puszek oraz uczestnicy konkursów ogłaszanych za pośrednictwem mediów. Natomiast w punktach skupu zbieracze otrzymywali bezpłatnie puste worki na puszki oraz magnesy pomagające w oddzielaniu puszek stalowych od aluminiowych.

Uważając, że kluczem do sukcesu jest podnoszenie świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat, główne działania edukacyjne, jakimi były warsztaty edukacyjne na temat selektywnej zbiórki odpadów, Organizatorzy kierowali do dzieci i młodzieży. Często to właśnie do obowiązków dzieci należy wynoszenie śmieci z domu. Świadomi młodzi ludzie mogą dobrym przykładem uczyć swoich rodziców prawidłowych zachowań proekologicznych.

Warsztaty w zakresie selektywnej zbiórki odpadów i korzyści z tego płynących były realizowane przez oba wakacyjne miesiące. Prowadzone były dla grup dzieci i młodzieży przebywających nad morzem na wakacyjnych koloniach bądź obozach. Cel warsztatów był prosty – zachęcić do selektywnej zbiórki odpadów. Uczestnicy poznawali istotę odzysku surowców wtórnych – jakie surowce wtórne można odzyskiwać, dlaczego, jakie są z tego korzyści. Dodatkowo uczyli się jak prawidłowo segregować odpady. Wszystko to było przeplatane grami, zabawami i konkursami, w których uczestnicy wygrywali nagrody.

Łącznie w ramach Kampanii zrealizowano 134 warsztaty, którymi objętych zostało ponad 6 tys. dzieci i młodzieży przebywających nad morzem na koloniach i obozach letnich. W porównaniu do roku 2004 jest to o 34 warsztaty więcej. Uczestnicy warsztatów włączali się także do zbiórki alu-puszek. Istotną motywacją do wzięcia udziału w warsztatach i zbiórce puszek były dla kolonistów przygotowane dla nich nagrody. Dodatkowo zachęcający był fakt, że sprzedając puszki w punktach skupu mieli do dyspozycji pieniądze z ich sprzedaży. Koloniści mogli się w ten sposób osobiście włączyć do procesu odzysku puszek i zobaczyć jak to wygląda. Takie praktyczne działania są doskonałym elementem utrwalania wiedzy zdobytej podczas warsztatów. Same grupy kolonijne biorące udział w zbiórce alu-puszek zebrały ponad 80 tysięcy sztuk pustych puszek po napojach.

Przy realizacji Kampanii Fundacja RECAL współpracowała z 43 punktami skupu z terenu nadmorskich gmin. Według niepotwierdzonych jeszcze w pełni danych w okresie lipca i sierpnia do punktów skupu trafiło łącznie około 10% więcej aluminiowych puszek po napojach. Oznacza to, że do ponownego przetworzenia z tego terenu trafiło około 330 ton.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Serwis Samorządowy PAP
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także