Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2006-10-05  |  Ostatnia aktualizacja: 2006-10-05
Trudne kontakty przedsiębiorców z naukowcami
Trudne kontakty przedsiębiorców z naukowcami
Trudne kontakty przedsiębiorców z naukowcami
Władze Poznania wyszły naprzeciw akademickim ośrodkom badawczym i przedstawicielom przemysłu, tworząc serwis internetowy, będący wirtualna bazą danych osiągnięć naukowców, do których wgląd mają przedsiębiorcy. Wielkopolska Platforma Innowacyjna, bo tak nazywa się ta baza nie jest wykorzystywana w zadawalającym stopniu. Jedną z istotnych przyczyn tego stanu rzeczy mogą być niekorzystne regulacje prawne dotyczące transferu technologii do gospodarki.

Poprzez WPI władze Poznania chcą promować wykorzystywanie innowacji w gospodarce i podnieść poziom konkurencyjności regionu.

Można tam znaleźć informacje dotyczące dorobku jednostek naukowych, który może zostać wykorzystany w gospodarce - w postaci usług, technologii, produktów, a także dane dotyczące zapotrzebowanie przedsiębiorców na nowatorskie rozwiązania, jakie są gotowi zakupić i wdrożyć w swoich firmach.

Według Joanny Góralskiej z Wydziału Działalności Gospodarczej urzędu miasta, największą szansę na nawiązanie współpracy z przemysłem mają reprezentanci kierunków ścisłych.

Platforma ruszyła w grudniu 2005 roku. Jest finansowana z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowych środków publicznych. W ramach promocji i rozwijania serwisu, władze Poznania współpracują między innymi z Uczelnianym Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza.

W bazie danych platformy pojawiło się, jak dotąd, tylko jedno zgłoszenie. Choć twórcy serwisu zapewniają pełną dyskrecję (zapotrzebowania na ekspertyzy naukowe można wpisywać anonimowo, aby nie zdradzać konkurencji firmowych tajemnic), biznesmeni angażują się w projekt tylko biernie. Uczestniczą w konferencjach i spotkaniach informacyjnych, logują się w serwisie, ale nie zamieszczają swoich ofert.

„Wciąż szukamy nowych sposobów na przełamanie bariery niewiedzy i rozwianie obaw środowiska biznesowego” – mówi Góralska.

Jedną z prób dotarcia do przedsiębiorców jest konkurs o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości. Mogą w nim uczestniczyć firmy mikro, małe lub średnie, działające na terenie powiatu poznańskiego, które mają ciekawą, nowatorską ofertę, wykorzystują innowacje i nowoczesne metody organizacji pracy, są przyjazne ludziom i środowisku oraz rzetelnie wywiązują się ze swoich zobowiązań.

(lz)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
PAP
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :