Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2006-10-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2006-10-16
Nowa magistrala burzowa w Częstochowie
W centrum Częstochowy budowana jest nowa magistrala burzowa. W ubiegłym tygodniu zajęte przez robotników zostały tory tramwajowe przed dworcem PKP oraz wjazd na pl. Rady Europy. Wkrótce skończą się problemy z powodziami nawiedzającymi kilka razy w roku al. Wolności.

Firma Metro połączyła wybudowaną jeszcze w 1996 r. pod placem przydworcowym kanalizację – do ubiegłego tygodnia nieczynną i zaślepioną – z rurociągami pod al. Wolności. Nie można było tego zrobić wcześniej, ponieważ sieć kanalizacyjna pod al. Wolności nie była w stanie przyjąć tak dużych ilości wody. Kilka razy do roku objawiało się to powodziami - ostatnią odnotowano w sierpniu, poprzednią - pod koniec czerwca.

Budowę nowego rurociągu, odprowadzającego wody deszczowe z południowej części śródmieścia do Warty, rozpoczęto w 2001 r. Na osi ul. Sobieskiego pod torami kolejowymi zbudowano wtedy - metodą górniczą, bez rozkopywania powierzchni ziemi i niszczenia infrastruktury naziemnej - rurę o średnicy 1,8 m. Niestety po tym musiano wstrzymać prace z powodu braku pieniędzy. Odcinek magistrali burzowej w tym miejscu kosztował aż 6,3 mln zł, a na doprowadzenie inwestycji do końca potrzeba było jeszcze 14 mln zł.

Prace udało się wznowić w ubiegłym roku po przyznaniu dotacji w wysokości dwóch trzecich kosztów z unijnemu funduszu Ispa. Przedsiębiorstwo Robót Górniczych "Metro" (znane z budowy warszawskiej kolei podziemnej) łączy obecnie zbudowane wcześniej odcinki kanalizacji oraz kontynuuje budowę burzowej magistrali w kierunku Warty.

(pj)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Gazeta.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także