Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-04-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-04-16
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w przemyśle dyskretnym rośnie w tempie 14 procent rocznie
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w przemyśle dyskretnym rośnie w tempie 14 procent rocznie
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w przemyśle dyskretnym rośnie w tempie 14 procent rocznie
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM (Collaborative Production Management) w przemyśle dyskretnym odnotował w roku 2007 sprzedaż oprogramowania i usług o wartości 987 milionów dolarów. Do roku 2012, jego wartość ma, według analityków z ARC Advisory Group, wzrosnąć do 1,9 miliarda dolarów. Do tego czasu roczna stopa wzrostu (CAGR) ma się utrzymywać na poziomie 14 procent.

Coraz silniejsza konkurencja zmusza producentów do większej dbałości o przejrzystość, jakość, reaktywność na klienta oraz zgodność z przepisami. Większa dynamika zmian sprawia, że ręczne zarządzanie zakładem staje się po prostu niemożliwe. Rozwiązania coraz częściej poszukuje się w systemach IT.

Rynek systemów CPM jest silnie pofragmentowany ze względu na branże, wielkość i geografię. Duża jest liczba dostawców, którzy są w dodatku mocno wyspecjalizowani. Według analityków z ARC, trend ten będzie się utrzymywał, co oznacza jeszcze większą fragmentaryzację i specjalizację.

Systemy CPM pozwalają producentom dotrzymać kroku coraz dynamiczniejszemu dziś przemysłowi. Zapewniają one integrację funkcji produkcyjnych, jak planowanie, sterowanie, czy informowanie, z systemami firmowymi, inżynieryjnymi oraz systemami utrzymania, funkcjonującymi w wielu zakładach.

Rozwiązania z zakresu zarządzania produkcją pozwalają producentom planować, kontrolować i sterować bieżącą produkcją. Systemy tego rodzaju zapewniają takie funkcjonalności, jak: rozplanowanie pracy w grupie i zarządzanie nią, modelowanie procesu produkcyjnego, zarządzanie zasobami, optymalizacja produkcji. Do tego umożliwiają ścisłe zintegrowanie z innymi systemami.

CPM ma trzy zasadnicze obszary działania, które obejmują planowanie, obsługę i informowanie. Segment ‘planowania’ zawiera takie moduły, jak: krótkoterminowe planowanie produkcji, modelowanie i symulacja zakładu, czy sterowanie elektroniczne. Funkcjonalność ta odpowiada za to jaki produkt wytwarzać, kiedy i jakich do tego celu narzędzi użyć.

Segment ‘obsługi’ odpowiada za ciągłe sterowanie procesem produkcyjnym, urządzenia funkcjonujące w ramach procesu, oraz za obsługę całego zakładu. Segment ten obejmuje: wysyłanie, zarządzanie zasobami, oraz zarządzanie pracą w grupie.

Segment ‘informowania’ odpowiada za gromadzenie, przechowywanie, organizowanie i przesyłanie danych oraz informacji.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
ARC
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także