Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-04-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-04-16
W Europie ruszają pociągi sterowane przez Ethernet
W Europie ruszają pociągi sterowane przez Ethernet
W Europie ruszają pociągi sterowane przez Ethernet
Regionalne pociągi dostarczane przez Bombardier’a do Niemiec i Holandii są pierwszymi przykładami zastosowania protokołu Ethernet do zarządzania sterowaniem pociągu. W porównaniu do konwencjonalnych sieci komunikacyjnej TCN, urządzenia Ethernet pozwalają zredukować koszty oraz poprawić funkcjonalność. Dostawcą urządzeń sieciowych jest Westermo. Do pierwszego projektu zamówiono 400 Switch’y Redfox dedykowanych dla kolejnictwa.

Dotąd protokół Ethernet wykorzystywany był na pokładzie jedynie w telewizji pokładowej (CCTV) dla zapewnienia pasażerom informacji i rozrywki. W systemie opracowanym przez inżynierów Bombardier’a Ethernet służy do zarządzania wszystkimi urządzeniami i systemami pokładowymi. W pierwszych egzemplarzach, Ethernet koegzystował jeszcze z siecią TCN, ale w przeciągu dwóch, trzech lat powinien przejąć całość. System ten będzie pierwszym, który integruje wszystkie inteligentne urządzenia pokładowe we wspólną sieć Ethernet. Pierwsze pociągi, w których Ethernet całkowicie zastąpi TCN są właśnie w fazie projektowania.

W funkcjonujących już pociągach regionalnych, sieć Ethernet jest w stanie określić na przykład skład pociągu.

„Realizujemy obecnie projekt, w którym TCN odpowiadać będzie jedynie za lokalne połączenia, podczas gdy cała komunikacja będzie realizowana przez szkielet Ethernet (ETB). Rozpoczną one pracę jeszcze tej jesieni. Jest to kolejny krok do pociągu obsługiwanego w pełni przez Ethernet. Sieć przenosi wszystkie rodzaje danych koniecznych do sterowania, zabezpieczenia oraz informowania pasażerów (kamery monitoringu, zapowiedzi dla pasażerów, sterowanie urządzeniami w pociągu). Protokół Ethernet będzie obsługiwał wszystko poza sygnalizacją oraz dostępem do Internetu.” – powiedział Klas Englund, TCMS Product Manager z Bombardier Transportation.

Dostawcą urządzeń sieciowych jest Westermo. Na jeden wagon przypada średnio 2 do 4 switch’y, podczas gdy na pociąg składa się 2 do 8 wagonów.
„Wielu było kandydatów do współpracy przy tym projekcie, który zapewne będzie wyznaczał dla kolei nowe standardy. Kluczowym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na Westermo był fakt, iż dysponują oni interesującą i obiecującą koncepcją swojej linii produktów RedFox, która mogłaby służyć za platformę dla implementacji naszych funkcjonalności.” – dodał Englund.
„W przyszłości, produkty Westermo znajdą się we wszystkich typach pojazdów szynowych, od tramwajów, po lokomotywy.” – powiedział Englund.

Informacji na temat produktów i technologii WESTERMO udziela biuro dystrybucji w Polsce: WESTERMO Polska Dystrybucja (www.westermo.com.pl)
Od 1 maja 2008 roku firma Westermo Polska Dystrybucja przekształca się w firmę Tekniska Polska, która będzie autoryzowanym dystrybutorem urządzeń Westermo w Polsce.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Automation
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :