Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-05-06  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-05-06
ROMA, czyli automatyczny system wspierania kontrolerów ruchu kolejowego
ROMA, czyli automatyczny system wspierania kontrolerów ruchu kolejowego
ROMA, czyli automatyczny system wspierania kontrolerów ruchu kolejowego
Zastosowanie automatycznego systemu wspierania kontrolerów ruchu kolejowego pozwoliłoby zredukować do minimum skutki zakłóceń w ruchu, twierdzi Andrea D’Ariano z Delft University of Technology.

Holenderskie Koleje (NS) poszukują od pewnego czasu sposobu na poprawę punktualności swoich pociągów. Jedną z branych pod uwagę możliwości jest optymalizowanie ruchu pod katem minimalizacji skutków awarii i opóźnień. Nawet pojedynczy opóźniony pociąg może wywołać całą falę dalszych opóźnień. Obecnie, gdy pojawia się taka sytuacja, to kontroler ruchu decyduje, które pociągi i w jaki sposób będą przekierowywane. Jest to jego natychmiastowa indywidualna decyzja narażona na wszystkie słabości ludzkiego rozumowania.

D’Ariano opracował zautomatyzowany system optymalizacji ruchu kolejowego ROMA, który będzie wspierał kontrolerów w podejmowaniu decyzji, wskazując optymalne trasy i kolejność przepuszczania pociągów. Ma on zapobiegać podejmowaniu błędnych i nieefektywnych decyzji.

System obecnie jest w fazie laboratoryjnej i do jego wdrożenia jeszcze daleka droga. Do tego, by był on niezawodny i skuteczny, potrzebuje on kompletu aktualizowanych na bieżąco danych dotyczących wszystkich poruszających się pociągów. Dziś nie ma takiej możliwości i choć coraz więcej pociągów wyposażanych jest w systemy GPS, na uruchomienie ROMA’y przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Pomimo tych trudności, D’Ariano wierzy, że NS i ProRail będą zainteresowane dalszym rozwijaniem tego systemu. „Dla nich jest to relatywnie niedrogi sposób na poprawę punktualności.” – powiedział D’Ariano.

Opracowywanie systemów takich jak ROMA jest wpisuje się w panujący trend ‘dynamicznego zarządzania ruchem’. Strategia ta oferuje kontrolerom większą elastyczność. Rozwiązanie tego rodzaju możemy obserwować na stacji Schiphol, gdzie w oparciu o podobny system, decyzja o tym na który peron wjedzie pociąg jest podejmowana w ostatniej chwili.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Delft University of Technology
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także