Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-05-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-05-16
EyeQ2. Druga generacja zaawansowanego systemu wspierania kierowcy
EyeQ2. Druga generacja zaawansowanego systemu wspierania kierowcy
EyeQ2. Druga generacja zaawansowanego systemu wspierania kierowcy
STMicroelectronics, oraz Mobileye N. V. poinformowały o skonstruowaniu drugiej generacji ich wspólnego systemu wsparcia kierowcy EyeQ2.

Wdrażanie tego rodzaju technologii jest kluczowe dla zwiększenia bezpieczeństwa na coraz bardziej zatłoczonych drogach. Według badań przeprowadzonych w 2006 roku, liczba ofiar na drogach w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii wyniosła 94 tysiące. Celem uruchamianych właśnie lokalnych programów jest zredukowanie tej liczby do przynajmniej 63 tysięcy przed rokiem 2010. Naukowcy wykazali, że gdyby kierowcy byli w stanie reagować o zaledwie pół sekundy wcześniej, można by uniknąć nawet połowy wszystkich wypadków. W Europie jedna trzecia wypadków ma miejsce podczas zmiany pasa ruchu, zjeżdżania z drogi, a dwie trzecie jest związanych ogólnie z nieuwagą.

Pierwsza generacja systemu EyeQ1 jest już w produkcji i kilku producentów samochodów oferuje takie funkcjonalności, jak: ostrzeganie przed zjechaniem z pasa (LDW), adaptacyjne sterowanie reflektorami, czy systemy ostrzegania przed kolizją.

„Zastosowanie dźwiękowego ostrzegania przed nagłym zjechaniem z pasa ruchu pozwala stworzyć system, który chroni kierowcę przed wykonaniem nagłego niebezpiecznego manewru,” – wyjaśnił Amnon Shashua, prezes Mobileye N.V. i profesor Hebrew University of Jeruzalem.

Znaczna liczba kolizji wynikających ze zjechania z drogi związana jest z zaśnięciem za kierownicą. Technologia detekcji pasa Mobileye może odegrać w ograniczeniu liczby incydentów tego rodzaju ogromną rolę.

Nowa generacja zaawansowanego systemu wspierania kierowcy (ADAS), który jest właśnie testowany, ma szansę przenieść zagadnienie bezpieczeństwa na nowy, wyższy poziom. Dzięki sześciokrotnemu zwiększeniu mocy obliczeniowej, EyeQ2 oferuje nowe funkcjonalności, takie jak: detekcja pieszego, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa (LDW), adaptacyjne sterowanie reflektorami, rozpoznawanie znaków, czy systemy unikania kolizji. EyeQ2 korzysta z dwóch czujników obrazu wysokiej rozdzielczości i ma również możliwość graficznego przedstawiania efektów swojej pracy.

Piesi są najbardziej bezbronnymi uczestnikami ruchu. Szacuje się, że rocznie ginie na europejskich drogach 9 tysięcy pieszych i rowerzystów, a 200 tysięcy odnosi obrażenia.

„Możliwości wczesnej detekcji przez EyeQ2, nawet w trudnych warunkach, pozwalają w porę ostrzec kierowcę i zredukować skutki ewentualnej kolizji, co z kolei przyczynia się do znacznej poprawy bezpieczeństwa użytkowników ruchu.” – powiedział Marco Monti, wiceprezes STMicroelectronics Automotive Product Group. „Łącząc doświadczenie ST w projektowaniu i produkcji z możliwościami systemów wspierających kierowcę Mobileye, możemy zaoferować optymalne, relatywnie niedrogie rozwiązanie dla rynku motoryzacyjnego.”

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także