Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-05-30  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-05-30
Nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo na drogach
Nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo na drogach
Nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo na drogach
Dwie najbardziej obiecujące technologie związane z bezpieczeństwem samochodów, system ostrzegania przed kolizją oraz ostrzegania przed zmianą pasa ruchu były tematem konferencji Telematics Detroit 2008.

W samych Stanach Zjednoczonych rocznie ma miejsce 2,3 miliona zderzeń czołowych, w skutek których ginie 7,1 tysiąca osób. Równocześnie aż 483 tysiące kolizji rocznie powodowanych jest zjechaniem z pasa ruchu. Ginie w nich 10,3 tysiąca osób. Według Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), najbardziej przyszłościowymi technologiami, mogącymi ograniczyć liczbę ofiar są właśnie: system ostrzegania przed kolizją (FCW) oraz ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (LDW)

Dieter Hoetzer z Robert Bosch LLC zaprezentował technologię wsparcia dla kierowcy oraz unikania kolizji, oparte o czujniki obrazu i radar.

„Bosch jest innowatorem w zakresie technologii, które pomogą ratować życie, ale również poprawią komfort i ogólnie pojęte bezpieczeństwo,” – powiedział Hoetzer. „Nasz radar dalekiego zasięgu oraz technologie czujników obrazu w połączeniu z innymi sensorami i urządzeniami występującymi już w samochodach, pomogą ograniczyć liczbę ofiar na drogach.”

Hoetzer wyjaśnił, że używając istniejących czujników, Bosch jest w stanie tak je wykorzystać w systemach sterowania podwoziem, by wdrażać najnowsze innowacje w zakresie bezpieczeństwa. W niedalekiej przyszłości, wbudowane kamery wielozadaniowe uczynią systemy wspierające kierowcę dostępnymi. W przypadku systemu ostrzegania przed zmianą pasa ruchu, zainstalowane kamery będą wykrywać granice drogi i pilnować, by kierowca się jej trzymał.

Innym przykładem zaawansowanych technologii systemów bezpieczeństwa, które wykorzystują czujniki radarowe dalekiego zasięgu oraz zintegrowane elektroniczne jednostki sterujące (ECU) są systemy: ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami przed samochodem, oraz aktywny elektroniczny system kontroli stabilności (ESC), który dostosowuje siłę hamowania. W pierwszej chwili, system czeka na reakcje kierowcy. Jeśli ten jej nie podejmuje, zostaje ostrzeżony zapaleniem się lampki na konsoli i sygnałem dźwiękowym. Jeśli to nie pomaga, następuje krótkie szarpnięcie hamulcami. Jeśli kierowca nie podejmuje żadnej akcji, a nie ma innej możliwości uniknięcia kolizji, system sam uruchamia hamulce, by przynajmniej osłabić siłę ewentualnego uderzenia.

Hoetzer przekonywał, że systemy tego rodzaju rzeczywiście ratują życie, a do tego znacząco poprawiają komfort i pewność jazdy.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także