Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-07-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-07-16
Nowy system do oceny osiągów silników hybrydowych
Nowy system do oceny osiągów silników hybrydowych
Nowy system do oceny osiągów silników hybrydowych
Keith Hardy, Don Hillebrand, Daniel Bocci oraz Ted Bohn, inżynierowie z Argonne, opracowali system ARDAQ (Argonne Real-Time Data Acquisition), który gromadząc dane w czasie rzeczywistym, lepiej i szybszej wykonuje analizę i ocenę osiągów pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV), czyli zasilanych wprost z gniazdka.

„Argonne jest najlepszym w kraju laboratorium do symulacji, walidacji i oceny PHEV wraz z zaawansowanymi technologiami stosowanymi w takich pojazdach,” – powiedział Ted Bohn, inżynier Argonne Center for Transportation Research, główny twórca ARDAQ. „Gdy stanęliśmy przed problemem oceny osiągów pojazdu, szybko zdaliśmy sobie sprawę z tego, że istniejące komercyjne pokładowe systemy gromadzenia danych nie dysponują dostateczną precyzją i zakresem diagnostyki. Dlatego opracowaliśmy ARDAQ.”

ARDAQ był niedawno wykorzystywany przez sędziów do określenia zwycięzcy Challenge X, czteroletniej rywalizacji pomiędzy 17 uniwersyteckimi zespołami dotyczącej skonstruowania zaawansowanej technologii napędu pojazdu, która pozwala poprawić sprawność przy równoczesnej redukcji emisji spalin.

Tymczasem partnerzy Argonne, spośród których wielu stanowi czołówkę wśród producentów PHEV, wciąż poszukują idealnego dostrojenia ich systemów silników PHEV, również tych przeznaczonych do masowej produkcji. A ARDAQ dostarcza właśnie informacji dotyczących pomiarów najbardziej kluczowych osiągów pojazdu.

„Ponieważ zaczęliśmy od zera, mogliśmy skonfigurować ARDAQ z optymalnym zestawem gotowych komponentów oraz unikalnego oprogramowania Argonne wspierającego wszystkie istotne funkcjonalności oraz przyjaznego użytkownikowi.” – powiedział Daniel Bocci, inżynier elektryk Center for Transportation Research, współtwórca ARDAQ.

ARDAQ wykorzystuje dwie oddzielne multipleksowe magistrale danych (CAN), które pozwalają na przesyłanie wielu sygnałów jednym kablem. Technologia CAN umożliwia mikrokontrolerom oraz innym urządzeniom komunikację bez centralnego komputera. System wykorzystuje system GPS oraz szereg czujników, które równocześnie gromadzą 25 pomiarów dotyczących osiągów samochodu, wśród których znalazły się również: prędkość jazdy i silnika, przepływ paliwa, spalanie, prąd baterii, częstotliwość ładowania baterii, zużycie energii, czy przejechany dystans.

ARDAQ ma postać 225 gramowego modułu, jest łatwy do zainstalowania i natychmiast rozpoczyna gromadzenie danych. Zgromadzenie danych z miesiąca wymaga 1 gigabajta przestrzeni dyskowej podłączonej przez port USB. Po zakończeniu podróży, dane są wgrywane do komputera i wyświetlane z pomocą programu Google Earth. W przyszłości, system ARDAQ ma być wyposażony w moduł transmisji bezprzewodowej.

„Informacje dostarczone podczas fazy testów przez ARDAQ mogą stanowić klucz do oceny osiągów pojazdów w rzeczywistym świecie, a także umożliwić mogą, zarówno producentom, jak i klientom, dostrzeżenie prawdziwych osiągów systemów PHEV,” – powiedział Ted Bohn.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Argonne National Laboratory
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także