Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-08-25 | Ostatnia aktualizacja: 2008-08-25
Robo-helikopter poszukiwawczo ratunkowy
Zespół naukowców z University College London, Oxford University oraz Ulster University, opracowuje pół autonomiczny robo-helikopter (UAV) do akcji poszukiwawczych i ratunkowych.
Pojazd posłuży do poszukiwania ludzi w odciętych regionach, monitorowania dużych obszarów po takich katastrofach, jak powodzie, czy pożary lasów, badania emisji gazów z uszkodzonych zakładów przemysłowych oraz jako platforma komunikacyjna na wypadek awarii naziemnej infrastruktury.
„Mieliśmy nowatorski pomysł, by połączyć ze sobą różne inteligentne czujniki, płatowiec, inżynierię modelowania toru lotu oraz telekomunikację, w wyniku czego powstał inteligentny UAV.” – powiedział Gerard Parr z wydziału telekomunikacji Ulster University. „Zdecydowaliśmy się na śmigłowiec ze względu na jego stabilność podczas akcji poszukiwawczych oraz ratunkowych.”
Projekt ma na celu wysyłanie 10 do 12 współpracujących ze sobą robo-helikopterów, pracujących w grupach po 3 do 4 w celu pokrycia jak największego obszaru w możliwie krótkim czasie bez wchodzenia sobie w drogę. Gdy jeden z helikopterów odnajdzie cel w postaci źródła ciepła, czy sygnału telefonu komórkowego, może wyłamać się z formacji, zbadać sygnały, a wyniki przekazać do operatora.
Helikoptery te mogą latać z prędkością do 50 kilometrów na godzinę, a mogą również przez pół godziny wisieć nieruchomo w powietrzu. Kluczowym zagadnieniem jest zarządzanie energią, by mogły one pracować jak najdłużej bez przerwy.
Mogą być również sterowane ręcznie z mobilnego centrum kontroli, znajdującego się w jeepie, albo innej, załogowej jednostce powietrznej.
Zespół otrzymał w ramach brytyjskiego rządowego programu badawczego WINES III (Inteligentne Bezprzewodowe Systemy Sieciowe) wart 2 miliony funtów grant.
W projekcie uczestniczą również prywatne firmy: BAE Systems, Communications Research Centre, BT Research Laboratories, Boeing oraz Home Office Science Development Branch.
(lk)
Pojazd posłuży do poszukiwania ludzi w odciętych regionach, monitorowania dużych obszarów po takich katastrofach, jak powodzie, czy pożary lasów, badania emisji gazów z uszkodzonych zakładów przemysłowych oraz jako platforma komunikacyjna na wypadek awarii naziemnej infrastruktury.
„Mieliśmy nowatorski pomysł, by połączyć ze sobą różne inteligentne czujniki, płatowiec, inżynierię modelowania toru lotu oraz telekomunikację, w wyniku czego powstał inteligentny UAV.” – powiedział Gerard Parr z wydziału telekomunikacji Ulster University. „Zdecydowaliśmy się na śmigłowiec ze względu na jego stabilność podczas akcji poszukiwawczych oraz ratunkowych.”
Projekt ma na celu wysyłanie 10 do 12 współpracujących ze sobą robo-helikopterów, pracujących w grupach po 3 do 4 w celu pokrycia jak największego obszaru w możliwie krótkim czasie bez wchodzenia sobie w drogę. Gdy jeden z helikopterów odnajdzie cel w postaci źródła ciepła, czy sygnału telefonu komórkowego, może wyłamać się z formacji, zbadać sygnały, a wyniki przekazać do operatora.
Helikoptery te mogą latać z prędkością do 50 kilometrów na godzinę, a mogą również przez pół godziny wisieć nieruchomo w powietrzu. Kluczowym zagadnieniem jest zarządzanie energią, by mogły one pracować jak najdłużej bez przerwy.
Mogą być również sterowane ręcznie z mobilnego centrum kontroli, znajdującego się w jeepie, albo innej, załogowej jednostce powietrznej.
Zespół otrzymał w ramach brytyjskiego rządowego programu badawczego WINES III (Inteligentne Bezprzewodowe Systemy Sieciowe) wart 2 miliony funtów grant.
W projekcie uczestniczą również prywatne firmy: BAE Systems, Communications Research Centre, BT Research Laboratories, Boeing oraz Home Office Science Development Branch.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer
Komentarze (0)
Czytaj także
-
35 NAJCIEKAWSZYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ Z ZAKRESU PRZEMYSŁ 4.0
Bardzo ważne wskazówki dla wszystkich śledzących rozwój nowych technologii i wdrażanie Przemysłu 4.0 przekazało niemieckie Stowarzyszenie AMA...
-
Dlaczego warto mieć wagę do ważenia paczek?
W czasach, kiedy handel elektroniczny rozwija się w niespotykanym tempie, a liczba wysyłanych przesyłek osiąga rekordowe poziomy, precyzja w...