Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-10-21  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-10-21
Dynamiczny rozwój rynku rozwiązań FSM do zarządzania serwisem w terenie
Dynamiczny rozwój rynku rozwiązań FSM do zarządzania serwisem w terenie
Dynamiczny rozwój rynku rozwiązań FSM do zarządzania serwisem w terenie
Roczna stopa wzrostu (CAGR) globalnego rynku rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie (Field Service Management - FSM) wynosić będzie w najbliższym pięcioleciu 7,8 procenta. Rynek, którego wartość w 2007 roku wynosiła 364,6 miliona dolarów, wart będzie w 2012 roku 532 miliony dolarów, czytamy w najnowszym raporcie ‘Field Service Management Solutions Worldwide Outlook’, przygotowanym przez analityków z ARC Advisory Group.

Zarządzanie serwisem w terenie (FSM) jest próbą optymalizacji procesów oraz przepływu informacji w instytucjach wysyłających swoich pracowników w teren. Optymalizacja taka jest trudna ze względu na konieczność dysponowania i koordynowania wielu pracowników równocześnie, przy równoczesnej minimalizacji kosztów wsparcia. FSM najczęściej odnosi się do firm, które zarządzają instalowaniem, wsparciem oraz naprawami systemów i urządzeń.

FSM tworzy mobilny system, który łączy pracownika w terenie z centralą. Oprogramowanie FSM pozwala poprawić produktywność pracowników terenowych, wzmocnić wsparcie klienta, zautomatyzować przepływ informacji, czy zminimalizować skutki błędu ludzkiego.

Wielu z notowanych na giełdzie najlepszych dostawców rozwiązań FSM odnotowywało w ostatnich pięciu latach pokaźny wzrost przychodów. „Roczna stopa wzrostu (CAGR) przychodów najlepszych dostawców sektora FSM wynosiła w latach 2004 do 2007 17 procent.” – stwierdził Clint Reiser, analityk ARC, główny autor raportu. „Trend ten powinien, według przewidywań, się utrzymać. Wzrost ten w dużej mierze stymulowany jest przez rozwój outsourcingu wsparcia, oraz usług posprzedażowych świadczonych przez OEM zasobochłonnym producentom.” – dodał.

Rosnąca liczba usług posprzedażowych świadczonych przez OEM zasobochłonnym producentom napędza sprzedaż w sektorze oprogramowania oraz wsparcia FSM. Oprogramowanie FSM pozwala instytucjom świadczącym wsparcie efektywniej administrować zawiłościami związanymi z zarządzaniem nadmiarem informacji oraz ogromną, często geograficznie rozproszoną siłą roboczą. Producenci OEM poszukując metod zwiększenia przychodów, poszerzają swoje oferty o usługi posprzedażowe. Usługi te trafiają w dobry czas, gdyż wielu producentów zmaga się z niedoborem wykwalifikowanej siły roboczej. Kontynuacja tego wzrostowego trendu przyczyni się dodatkowo do zwiększenia popytu na aplikacje FSM.

Nowatorskie technologie w stylu mobilnych sieci bezprzewodowych, systemów informacji geograficznej (GIS), czy zdalnego monitorowania zasobów, dodatkowo będą stymulować rozwój rynku FSM. Mobilne sieci bezprzewodowe uważane są za obszar o największym potencjale rozwoju. Ich wartość polega na zdolności do szybszego przesyłania większej liczby informacji pomiędzy rozproszonymi pracownikami. Możliwość dwukierunkowej wymiany informacji pomiędzy biurem, a rozproszonymi pracownikami dodatkowo podnosi wartość rozwiązań z zakresu serwisu w terenie.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
ARC
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także