Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-10-28  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-10-28
System ochrony portów przed terrorystami i przemytnikami
System ochrony portów przed terrorystami i przemytnikami
System ochrony portów przed terrorystami i przemytnikami
Naukowcy z Battelle pracują nad zabezpieczeniem amerykańskich portów przed terrorystami oraz międzynarodowymi kartelami narkotykowymi. Pomóc w tym mają podwodne układy czujników, które skanować będą wszystkie statki wchodzące do amerykańskich portów.

Program ‘Tarcza Portu’ realizowany będzie wspólnie z naukowcami z US Naval Undersea Warfare Center (NUWC) oraz EdgeTech Marine.

System ‘Tarcza Portu’ wykorzystuje technologię obrazującą, która mapuje podwodną część kadłuba statku, gdy ten wchodzi do portu. Skanuje jego wnętrze pod kątem obecności broni masowego rażenia, min, narkotyków, czy innych niespodzianek. Może on precyzyjnie wskazać przedmiot o powierzchni 900 centymetrów kwadratowych.

równocześnie, czujniki znajdujące się nad powierzchnią wody określą precyzyjną lokalizacje statku w odniesieniu do czujników podwodnych. Połączone dane posłużą do stworzenia obrazu kadłuba, który przechowywany będzie w globalnej sieci.

Po przeskanowaniu i wprowadzeniu do bazy obrazów kadłubów, statki będą porównywane z zapisanym wzorcem przy każdym wejściu do dowolnego amerykańskiego portu. W perspektywie, ‘Tarcza Portu’ dysponować będzie bazą wszystkich statków, które wpływają do amerykańskich portów.

Koncepcja technologii ‘Tarczy Portu’ została przetestowana w tym roku w Zatoce Narragansett, Rhode Island. Prezentacja technologii w pełnej skali planowana jest na połowę 2009 roku.

W planach, ‘Tarcza Portu’ powinna być w stanie skanować całe porty z każdym statkiem i pływakiem, który się w nich znajduje. Mogłaby również stanowić punkt odniesienia dla utrzymania kadłuba, oraz rozwinięcie techniki badania kadłuba pod kątem powstawania uszkodzeń, korozji, czy grubości farby.

Dzisiaj nie funkcjonuje żaden system, który badałby 50 tysięcy frachtowców, którego z całego świata każdego roku zawijają do amerykańskich portów.

Bez ‘Tarczy Portu’, podwodna część kadłuba statku może być badana jedynie przez nurków. Jeśli statek zostanie skierowany do kontroli, musi rzucić kotwicę, oraz wyłączyć wszystkie silniki, by nie uszkodzić pracujących nurków.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :