Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-11-18  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-11-18
Zintegrowane czujniki w służbie telematyki
Zintegrowane czujniki w służbie telematyki
Zintegrowane czujniki w służbie telematyki
Według analityków z ABI Research, czujniki poprawiają efektywność działań związanych z zarządzaniem flotą. Twierdzą oni, że spośród nowych zastosowań, największy potencjał tkwi w optymalizacji sterowania temperaturą, a także minimalizacja zużycia paliwa pomocniczych zespołów napędowych oraz silników ciężarówek.

Śledzenie ruchomych zasobów, takich jak przyczepy, czy kontenery, było jedną z pierwszych aplikacji, które legły u podstaw narodzin sektora komercyjnej telematyki, wkrótce po udostępnieniu przez wojsko technologii GPS. Ta podstawowa funkcjonalność wciąż jest rdzeniem branży śledzenia przyczep, chociaż jako aplikacja serwerowa stała się potężniejsza, dysponująca lepszymi cyfrowymi mapami i szybszą grafiką. Dzisiaj, informacje, którymi dysponuje zarządzający flotą są o wiele pełniejsze niż miało to miejsce dawniej.

„Zintegrowanie czujników z aplikacjami śledzącymi przyczepy stworzyło w tej branży zupełnie nowy wymiar wartości.” – powiedział David Alexander, główny analityk ABI Research. „Czujniki temperatury kontenera chłodni oraz otwarcia i zamknięcia drzwi były pierwsze. Teraz doszły do tego czujniki zawartości ładunku, czy ciśnienia w oponach, oferowane przez coraz większą liczbę dostawców.” – dodał.

To, co te czujniki oferują, to zwiększona efektywność operacyjna. Monitoring temperatury przyczep-chłodni jest szczególnym przypadkiem specyficznej grupy klientów, którzy wymagają konkretnej cechy kluczowej dla ich działalności. Natomiast przy rosnących cenach paliw, coraz większe jest zainteresowanie monitorowaniem zużycia paliwa przez pomocnicze zespoły napędowe oraz silniki ciężarówek. Spodziewamy się również nowych zastosowań, które zoptymalizują sterowanie temperaturą przy równoczesnej minimalizacji zużycia paliwa.

„Monitorowanie ciśnienia w oponach jest jedną z tych technologii, które mogą przyczynić się do poprawy efektywności całej floty poprzez utrzymanie ciśnienia w oponach na właściwym poziomie.” – powiedział Alexander. „Niedopompowane opony przyczep wymagają większej ilości paliwa, by pokonać większy opór toczenia. Źle dobrane ciśnienie zwiększa również ryzyko rozerwania opony. Wiele jest zatem korzyści płynących ze stosowania systemów śledzenia przyczep najnowszej generacji.” – dodał.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :