Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2008-12-03  |  Ostatnia aktualizacja: 2008-12-03
IBM wspólnie z Manitoba wprowadzają dla żywności cyfrowe paszporty
IBM wspólnie z Manitoba wprowadzają dla żywności cyfrowe paszporty
IBM wspólnie z Manitoba wprowadzają dla żywności cyfrowe paszporty
IBM wspólnie z kanadyjską Prowincją Manitoba zakończyły sukcesem testy nad nowym systemem pozwalającym cyfrowo śledzić trasę żywności zanim trafi ona koszyków klientów. W ramach projektu, Manitoba uruchomiła pierwszy etap implementacji programu śledzenia.

W ramach projektu śledzone są dane dotyczące charakterystyki i historii zwierząt, ich przetwarzania, oraz ruch w ramach łańcucha dostaw.

W projekcie udział biorą: IBM odpowiadający za konsulting oraz usługi związane z zarządzaniem, Prowincja Manitoba, oraz 16 partnerów wśród których znajdują się: producenci wołowiny i wieprzowiny, producenci składników oraz samych pasz, farmerzy, przetwórnie, firmy transportowe oraz sprzedawcy detaliczni.

Każda potrawa, zanim trafi na stół, przechodzi przez skomplikowany łańcuch dostaw. W produkcję zwykłego rostbefu zaangażowane są dziesiątki firm.

Dzięki Sieci Globalnego Śledzenia (GTNet) oraz oprogramowaniu IBM Trace Tracker, projekt Manitoba oferuje możliwość bezpiecznego i precyzyjnego gromadzenia danych dotyczących kawałka mięsa pochodzącego z różnych źródeł, a także wykorzystywania ich na każdym etapie procesu. Jako platforma sieciowa, GTNet umożliwia handlowcom wymianę kluczowych informacji dotyczących produktu tak, by mogli oni przekazywać najważniejsze z nich klientom i konsumentom.

„Wraz ze wzrostem w Manitoba sektora rolniczego, pojawia się potrzeba uruchomienia systemu śledzenia wszystkich produktów, od farmy po widelec.” – powiedziała Rosann Wowchuk, minister ds. inicjatyw rolniczo-żywieniowych w prowincji Manitoba. „Teraz, gdy projekt pilotażowy został ukończony, możemy zacząć się zastanawiać nad implementacją programu śledzenia, który pomoże zapewnić produktom jakość i bezpieczeństwo, a także pozwoli konsumentom być pewnymi tego, co jedzą.” – dodała.

System może również posłużyć do przekazywania konsumentom informacji, co posłuży odbudowaniu ich zaufania do kupowanych produktów. IBM przepytał w 2007 roku przeszło półtora tysiąca konsumentów. Aż 70 procent badanych respondentów wskazało na niski poziom zaufania do ‘markowych’ produktów oraz ich wpływu na zdrowie i środowisko. Blisko połowach konsumentów wyrażała swoje zaniepokojenie bezpieczeństwem produktów.

„System śledzenia, który może stanowić ochronę dla dostaw żywności, ma ogromne znaczenia zarówno dla konsumentów, jak i dostawców.” – stwierdziła Susan Wilkinson z IBM Global Business Services, współautorka raportu ‘Establishing Trust Through Traceability’. „Testy pokazały wiele obszarów innowacji. Na przykład, producenci żywności ekologicznej mogą zaoferować konsumentom ‘cyfrowy paszport produktu’, który potwierdzi autentyczność naturalności procesu produkcji.”

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także