Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-01-23  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-01-23
Czujniki podczerwieni mierzą temperaturę i ciśnienie wewnątrz opony
Czujniki podczerwieni mierzą temperaturę i ciśnienie wewnątrz opony
Czujniki podczerwieni mierzą temperaturę i ciśnienie wewnątrz opony
Inżynierowie z BERU f1systems, dostawcy specjalistycznych rozwiązań inżynierskich dla motoryzacji, skonstruowali pracujący w podczerwieni czujnik umożliwiający precyzyjny pomiar temperatury i ciśnienia w koła bez zafałszowań pochodzących od ciepła z silnika.

Przedstawiciele firmy twierdzą, że stworzyli pierwszy czujnik wykorzystujący technologię podczerwieni do pomiaru temperatury wewnątrz opony. Dotychczas mierzono temperaturę na zewnątrz, metoda ta jest jednak wrażliwa na zafałszowania w postaci ciepła pochodzącego z silnika, czy hamulców.

„Urządzenie DigiTyre IR precyzyjnie mierzy temperaturę wewnątrz opony. Metoda ta jest dla inżynierów bardziej użyteczna niż tradycyjne i pomoże lepiej przewidywać dynamikę zachowań pojazdu na drodze.” – powiedział John Bailey, dyrektor zarządzający z BERU f1systems.

Urządzenie zawiera czujniki temperatury i ciśnienia powietrza zamontowane na wewnętrznej stronie obręczy koła. Czujniki przesyłają dane bezprzewodowo do jednostki sterującej silnikiem (ECU), gdzie są one przetwarzane i wyświetlane na desce rozdzielczej, albo przesyłane do zewnętrznego urządzenia.

System mierzy temperaturę w granicach od -40 stopni Celsjusza do 215 stopni Celsjusza z dokładnością do 0,5 stopnia Celsjusza.

Informacja dotycząca ciśnienia wewnątrz opony może również pomóc zidentyfikować kwestie zbyt niskiego ciśnienia. „Uchodzenie z opony powietrza, to w rzeczywistości cały łańcuch zdarzeń.” – powiedział Bailey. „Gdy następuje przebicie, temperatura opony i powietrza rośnie w określony sposób, dzięki czemu w oparciu o nowy system można zidentyfikować przebicie wcześniej.” – dodał.

Opatentowane urządzenie zostało przetestowane przez dwa zespoły F1 i udowodniły swoją przydatność. Szczególnie, że wprowadzenie w przyszłym roku opon typu ‘slick’ oraz zakazu stosowania ogrzewaczy opon zmusza inżynierów zespołów do zwrócenia, w kontekście temperatury ogumienia, większej uwagi na dane pochodzące z czujników.

Obszar zastosowań dla nowego systemu nie ogranicza się jednak do F1. „BERU f1systems wierzy, że skorzystają z ich nowego rozwiązania producenci opon oraz podwozi.” – stwierdził Bailey. „Czujniki mogą zostać zastosowane w każdym pojeździe kołowym, w którym rację bytu ma wczesne ostrzeganie o zbyt niskim ciśnieniu opon.” – dodał.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także