Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-01-23 | Ostatnia aktualizacja: 2009-01-23
Czujniki podczerwieni mierzą temperaturę i ciśnienie wewnątrz opony
Czujniki podczerwieni mierzą temperaturę i ciśnienie wewnątrz opony
Przedstawiciele firmy twierdzą, że stworzyli pierwszy czujnik wykorzystujący technologię podczerwieni do pomiaru temperatury wewnątrz opony. Dotychczas mierzono temperaturę na zewnątrz, metoda ta jest jednak wrażliwa na zafałszowania w postaci ciepła pochodzącego z silnika, czy hamulców.
„Urządzenie DigiTyre IR precyzyjnie mierzy temperaturę wewnątrz opony. Metoda ta jest dla inżynierów bardziej użyteczna niż tradycyjne i pomoże lepiej przewidywać dynamikę zachowań pojazdu na drodze.” – powiedział John Bailey, dyrektor zarządzający z BERU f1systems.
Urządzenie zawiera czujniki temperatury i ciśnienia powietrza zamontowane na wewnętrznej stronie obręczy koła. Czujniki przesyłają dane bezprzewodowo do jednostki sterującej silnikiem (ECU), gdzie są one przetwarzane i wyświetlane na desce rozdzielczej, albo przesyłane do zewnętrznego urządzenia.
System mierzy temperaturę w granicach od -40 stopni Celsjusza do 215 stopni Celsjusza z dokładnością do 0,5 stopnia Celsjusza.
Informacja dotycząca ciśnienia wewnątrz opony może również pomóc zidentyfikować kwestie zbyt niskiego ciśnienia. „Uchodzenie z opony powietrza, to w rzeczywistości cały łańcuch zdarzeń.” – powiedział Bailey. „Gdy następuje przebicie, temperatura opony i powietrza rośnie w określony sposób, dzięki czemu w oparciu o nowy system można zidentyfikować przebicie wcześniej.” – dodał.
Opatentowane urządzenie zostało przetestowane przez dwa zespoły F1 i udowodniły swoją przydatność. Szczególnie, że wprowadzenie w przyszłym roku opon typu ‘slick’ oraz zakazu stosowania ogrzewaczy opon zmusza inżynierów zespołów do zwrócenia, w kontekście temperatury ogumienia, większej uwagi na dane pochodzące z czujników.
Obszar zastosowań dla nowego systemu nie ogranicza się jednak do F1. „BERU f1systems wierzy, że skorzystają z ich nowego rozwiązania producenci opon oraz podwozi.” – stwierdził Bailey. „Czujniki mogą zostać zastosowane w każdym pojeździe kołowym, w którym rację bytu ma wczesne ostrzeganie o zbyt niskim ciśnieniu opon.” – dodał.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer
Komentarze (0)
Czytaj także
-
- APONE - pomiar różnicy ciśnienia i przepływu przy użyciu programowalnego...
Rys. 1. Przetwornik SiOne do pomiaru Delta P. Różnica ciśnień to ważny parametr, którego monitorowanie jest niezbędne w wielu aplikacjach z...
-
Wciągarki łańcuchowe i linowe: Niezbędne narzędzia dla profesjonalistów i...
W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie, gdzie prace remontowe, budowlane oraz hobbystyczne stanowią nieodzowną część życia wielu osób,...
-
Co to jest audyt energetyczny i kiedy przyda się firmie?
www.energetykacieplna.pl