Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-01-26  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-01-26
Alternatywne techniki pozycjonowania przejmą do 2014 roku 25% rynku
Alternatywne techniki pozycjonowania przejmą do 2014 roku 25% rynku
Alternatywne techniki pozycjonowania przejmą do 2014 roku 25% rynku
W niedalekiej przyszłości, alternatywne techniki pozycjonowania, jak Wi-Fi, czy Cell-ID odgrywać będą, według specjalistów z ABI Research coraz większą rolę. W środowiskach wewnętrznych i miejskich, gdzie system GPS zawodzi wykorzystywane będą takie aplikacje, jak: serwisy społecznościowe, lokalne wyszukiwarki, reklamy, oraz geotagging, czyli proces łączenia geograficznych koordynat z innymi danymi, takimi jak strony internetowe, wiadomości RSS, cyfrowe fotografie, czy filmy.

„Użytkownicy oczekują ciągłego i przejrzystego systemu lokalizującego, działającego niezależnie od aplikacji, czy środowiska.” – powiedział Dominique Bonte, dyrektor ABI Research. „Jako, że żadna z samodzielnych technologii pozycjonujących nie jest w stanie tego zapewnić, przyszłość należeć będzie do hybrydowych systemów pozycjonujących, łączących: wykorzystywany w telefonach komórkowych A-GPS, Cell-ID, Wi-Fi, czujniki ruchu, sygnał TV, a także technologie zbliżeniowe, jak: Bluetooth, komunikacji bezkontaktowej bliskiego zasięgu (NFC), czy RFID. Wiodącą kombinacją będzie połączenie: A-GPS, Wi-Fi, oraz Cell-ID; swoją pozycję zawdzięczać on będzie swojej precyzji, dostępności, interoperacyjności, a także niskim kosztom. Do roku 2014 , rozwiązanie to stanowić będzie 25 procent wszystkich rozwiązań pozycjonujących. Samodzielne systemy Cell-ID, czy Wi-Fi odgrywać będą rolę w regionach, w których słabo działa GPS.” – dodał.

Dostępny urządzeniom poziom penetracji oraz brak otwartych platform, to główne czynniki spowalniające adaptowanie takich alternatywnych metod pozycjonowania, jak Skyhook Wireless Wi-Fi, przez takich dostawców chipsetów GPS, jak: Broadcom, Qualcomm, SiRF, czy CSR.

Natomiast ostatnia decyzja Sprint dotycząca udostępnienia developerom third-party platformy sieciowej za pośrednictwem takich firm, jak: Wavemarket, Loc-Aid i uLocate, niewątpliwie będzie dla hybrydowych systemów pozycjonowania stymulantem.

Równocześnie, alternatywne technologie pozycjonujące, trzęsą całym środowiskiem związanym z lokalizowaniem. Najwięksi dostawcy, jak Google, tworzą swoje własne referencyjne bazy danych przekaźników komórkowych, czy hotspotów Wi-Fi. A co więcej, udostępniają je mniejszym dostawcom.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :