Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-02-11  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-02-11
Systemy ERP już nasyciły polski rynek
Z przeprowadzonych przez "Puls Biznesu" ankiet wśród dostawców oprogramowania wspomagającego zarządzanie dla dużych i średnich przedsiębiorstw wynika, że w 2008 r. liczba kontraktów, które podpisali z nowymi klientami, była znacznie niższa niż liczba umów na rozbudowę systemów w firmach już z nich korzystających. Podkreślmy, na rozbudowę — a więc dokupienie nowych modułów lub zwiększenie liczby użytkowników już zainstalowanych — a nie na usługi serwisu i wsparcia technicznego, określane mianem maintenance.

QAD Polska pozyskało np. siedmiu nowych klientów i 29 zamówień na rozbudowę instalacji. Exact Software Poland zdobył np. 20 nowych klientów i zakontraktował sprzedaż nowych licencji dla 93 dotychczasowych użytkowników. Dla spółki Macrologic liczby te wyniosły odpowiednio — 81 i 1563.

Zdaniem Andrzeja Dyżewskiego, właściciela biura analitycznego DiS, po części wynika to ze strategii domów software’owych, które mają tendencję do naciskania na klientów, by płacili za nowe licencje, gdy zmieni się wersja oprogramowania. Podkreśla przy tym, że w ostatnich latach nastąpił bezsporny przełom. Z badań DiS wynika, że jeszcze w latach 2003-05 kontrakty z nowymi klientami przeważały i stanowiły około 60 proc. wdrożeń.
— Rynek się nasycił. Naliczyliśmy 12 tys. firm zatrudniających po 50-250 osób i mających w miarę porządne systemy ERP oraz około 2 tys. firm, które dysponują takimi systemami, a zatrudniają po ponad 250 osób. Oznacza to, że około 2 tys. firm, które mają ponad 250 pracowników, takich systemów jeszcze nie ma. Są to najczęściej podmioty państwowe o ogólnie defensywnej pozycji rynkowej — uważa Andrzej Dyżewski.
— Nasycenie rynku w segmencie dużych przedsiębiorstw jest większe niż wśród średnich. Grupa przyszłych nabywców systemów, jakie oferują SAP, Oracle czy IFS, jest znacznie mniejsza i dlatego możliwości zawierania umów z zupełnie nowymi firmami są ograniczone. Zresztą także cykl życia produktu jest tam dłuższy. Dla aplikacji dla średnich firm wynosi 5-7 lat, ale jak ktoś inwestuje w SAP Business Suite, to nie sądzę, by robił to z myślą o okresie krótszym niż 10 lat — dodaje Marek Suszczyk, dyrektor generalny Exact Software Poland.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Puls Biznesu
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także