Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-02-19 | Ostatnia aktualizacja: 2009-02-19
Lekki silnik o sprawności 97 procent
Lekki silnik o sprawności 97 procent
Silnik skonstruowany przez Electronic Power Group z Wydziału Inżynierii Oxford University, wykorzystuje nowatorskie połączenie materiałów, które pozwala zredukować do minimum konieczną ilość żelaza i miedzi. W rezultacie powstała lekka maszyna o dobrym stosunku mocy do wagi. A dodatkowo, jego podzielona konstrukcja poprawia chłodzenie całego układu.
13 kilogramowa wersja silnika zapewnia maksymalna moc 50 kilowatów oraz moment 130 niutonometrów. Symulacje pokazują jednak, że taki silnik mógłby osiągnąć nawet przeszło 200 niutonometrów maksymalnego momentu i 150 kilowatów mocy.
Silnik może również pracować jako generator, dzięki czemu jego potencjalne zastosowania obejmują również systemy hamowania odzyskowego w pojazdach hybrydowych oraz turbiny wiatrowe pozbawione przekładni.
Związana z Oxford University spółka Isis Innovation poszukuje obecnie dla technologii chętnych licencjobiorców.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls
Komentarze (0)
Czytaj także
-
iMod Case Study: Monitorowanie farm wiatrowych
Moduł telemetryczny iMod znajduje szerokie zastosowanie w monitorowaniu oraz zarządzaniu wydajnością zarówno pojedynczej turbiny wiatrowej, jak i...
-
Dlaczego tak ważne jest uzdatnianie sprężonego powietrza w zakładzie?
www.obrabiarki.xtech.plDla zakładów przemysłowych, które wykorzystują sprężone powietrze esencjonalne jest uzdatnianie powietrza. Pod pojęciem uzdatnianie...