Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-02-23 | Ostatnia aktualizacja: 2009-02-23
Nowy system poprawi niezawodność montażu i eksploatacji samolotów
Naukowcy z centrum technologicznego CEIT-IK4 opracowali innowacyjny system wsparcia montażu i eksploatacji samolotów konsorcjum lotniczego EADS-CASA. Nowa technika w szczególności będzie miała wpływ na niezawodność produkowanych jednostek, a zostanie wdrożona w momencie uruchomienia produkcji projektowanych właśnie samolotów wojskowych A400M.
Projekt określony mianem ‘System Wsparcia Montażu’ jest współfinansowany przez Technological Corporation of Andalusia. Wykorzystuje on technologie nakierowane na ułatwienie procesu konsultacji i badania ogromnej liczby informacji dotyczących samolotu, a w szczególności tych jego obszarów, do których dostęp jest najbardziej utrudniony, jak końcówki skrzydeł.
Wydział Mechaniki Stosowanej CEIT opracowuje w tym celu pakiet komunikacyjny, w tym, system wideokonferencji, oraz integrację oprogramowania i sprzętu należących do całego systemu. Nowa technika pozwoli specjalistom i operatorom, podczas montażu i kontroli wnętrz samolotu wykorzystywać aplikacje rozpoznające głos zaprojektowane przez Wydział Systemów i Języków Komputerowych University of Seville. Dzięki temu będą oni mogli czerpać informacje dotyczące jednostki bezpośrednio z centralnego komputera. Tak pozyskiwane informacje będą wyświetlane bezpośrednio na przenośnym urządzeniu wizualizującym.
Urządzenie będzie dodatkowo wyposażone w funkcję monitorującą kondycję operatora, która ma zapewnić, że jest on w jak najlepszej formie. Będzie również wyposażone w kamerę, za pośrednictwem której pracownik będzie mógł pokazać przełożonemu czym aktualnie się zajmuje, by ten, w razie potrzeby, mógł mu pomóc.
(lk)
Projekt określony mianem ‘System Wsparcia Montażu’ jest współfinansowany przez Technological Corporation of Andalusia. Wykorzystuje on technologie nakierowane na ułatwienie procesu konsultacji i badania ogromnej liczby informacji dotyczących samolotu, a w szczególności tych jego obszarów, do których dostęp jest najbardziej utrudniony, jak końcówki skrzydeł.
Wydział Mechaniki Stosowanej CEIT opracowuje w tym celu pakiet komunikacyjny, w tym, system wideokonferencji, oraz integrację oprogramowania i sprzętu należących do całego systemu. Nowa technika pozwoli specjalistom i operatorom, podczas montażu i kontroli wnętrz samolotu wykorzystywać aplikacje rozpoznające głos zaprojektowane przez Wydział Systemów i Języków Komputerowych University of Seville. Dzięki temu będą oni mogli czerpać informacje dotyczące jednostki bezpośrednio z centralnego komputera. Tak pozyskiwane informacje będą wyświetlane bezpośrednio na przenośnym urządzeniu wizualizującym.
Urządzenie będzie dodatkowo wyposażone w funkcję monitorującą kondycję operatora, która ma zapewnić, że jest on w jak najlepszej formie. Będzie również wyposażone w kamerę, za pośrednictwem której pracownik będzie mógł pokazać przełożonemu czym aktualnie się zajmuje, by ten, w razie potrzeby, mógł mu pomóc.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Elhuyar Fundazioa
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Analityka predykcyjna i optymalizacja utrzymania ruchu
Niska jakość produktów spowodowana przez awarie komponentów, zmniejszenie wydajności produkcji w wyniku długich przestojów - to problemy, które...
-
Wózki magazynowe elektryczne - najlepszy wybór przy składowaniu palet
Magazyny niskiego, średniego lub wysokiego składowania - dziesiątki czy nawet setki palet z towarem, który codziennie jest kompletowany, wydawany...
-
Co to jest audyt energetyczny i kiedy przyda się firmie?
www.energetykacieplna.pl