Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-03-17  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-03-17
Milionowy przemiennik częstotliwości ABB
Milionowy przemiennik częstotliwości ABB
Milionowy przemiennik częstotliwości ABB
Z linii produkcyjnej zjechał milionowy przemiennik częstotliwości ABB z grupy napędów standardowych (standard drives). Napędy standardowe weszły w ABB do produkcji w 2003 roku, a dziś są produkowane wpięciu zakładach na trzech kontynentach i są najlepiej sprzedającą się rodziną napędów.

„To jest ogromne osiągnięcie dla całego działu napędów ABB.” – powiedział Pekka Tiitinen, wiceprezes ABB. „Ta rodzina produktów została zaprojektowana tak, by całkowicie zaspokoić potrzeby klientów na całym świecie. Konsekwencją jest globalny sukces sprzedażowy oraz zwiększenie udziału w rynku napędów niskiego napięcia do 18,1 procenta w 2007 roku.” – dodał.

Napędy standardowe są jedną z trzech rodzin napędów ABB. Pozostałe dwie, to napędy kompaktowe (machinery drive), oraz napędy przemysłowe (industrial drive).

„Są one projektowane jako standardowe napędy do standardowych zastosowań.” – stwierdził Steve Ruddell z ABB. „A teraz pozyskały one wiele bardzo zaawansowanych cech dających im prostotę użytkowania, tak pożądaną przez rynek.”

Wśród kluczowych cech znalazły się: prosty w obsłudze interfejs człowiek-maszyna (HMI), obszerny zakres mocy, odporne na zakłócenia połączenia sieciowe, dobre rozwiązania komunikacyjne, oraz charakterystyki dynamiczne.

ABB uruchomiło produkcję standardowych napędów próbując wejść na rynki o dużym potencjale dla napędów, a w których w tym czasie ABB miało mały udział. Docelowymi sektorami były: automatyka budynków, oraz branża spożywcza, a aplikacjami: pompy, wentylatory, czy różnego rodzaju przenośniki.

Od momentu uruchomienia produkcji w 2003 roku, napędy nieprzerwanie ewoluują podążając za najnowszymi trendami. „Dzisiaj, nasze napędy muszą stale ewoluować, by nadążać za potrzebami naszych klientów. Napędy standardowe ABB są dobrym przykładem tego, jak technologia zmienia się na lepsze z biegiem czasu.” – powiedział Ruddell.

„Gdy ruszała produkcja, napędy miały kilka innowacji, jak intuicyjny interfejs użytkownika, czy specjalna konstrukcja dławików (swinging choke) do redukcji harmonicznych.” – stwierdził Ruddell. „Sama koncepcja napędu wyraźnie wyprzedzała swoje czasy i dziś wciąż przez
wielu przyjmowana jest jako model.” – dodał.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Drives and Controls
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także