Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-03-23  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-03-23
Nowe europejskie regulacje dotyczące klas sprawności silników
Nowe europejskie regulacje dotyczące klas sprawności silników
Nowe europejskie regulacje dotyczące klas sprawności silników
W Unii Europejskiej pojawił się w ostatnim czasie trend legislacyjny zmierzający ku redukcji zużycia energii przez silniki przemysłowe, co ma doprowadzić do znaczących oszczędności energii.

Odpowiednie regulacje mają zabronić do roku 2011 wprowadzania na rynek silników o klasie sprawności poniżej klasy IE2, a po roku 2015 dozwolona ma być sprzedaż wyłącznie silników o wysokiej klasie sprawności IE3.

Jako alternatywa, po roku 2015 dopuszczone do sprzedaży będą również silniki o klasie sprawności IE2 pod warunkiem, że będą funkcjonować z napędami bezstopniowymi (variable speed drives).

Zapowiadane zmiany regulacji prawnych mają zaowocować oszczędnościami rocznego zużycia energii na poziomie 135 terawatogodzin do 2020 roku, co przekłada się na redukcję rocznej emisji dwutlenku węgla o 63 megatony. Dla porównania, oszczędności odpowiadają rocznemu zużyciu prądu w Szwecji.

Planowane zmiany analizowane są obecnie przez Parlament Europejski oraz Komisję Europejską, a formalne ich zatwierdzenie przez Komisję planowane jest na czerwiec 2009 roku.

Specyfikacja IEC 60034-30:2008 definiuje trzy klasy sprawności IE (International Efficiency) dla jednobiegowych, trójfazowych, klatkowych silników indukcyjnych, nie obejmuje przy tym jednak zasad ich implementacji, które z kolei są przedmiotem legislacji unijnych.

Te trzy klasy sprawności, to:

IE1 – standardowa sprawność (europejski odpowiednik, to EFF2)

IE2 – wysoka sprawność (europejski odpowiednik, to EFF1)

IE3 – bardzo wysoka sprawność – Premium

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także