Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-04-27  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-04-27
Próg zwalniający, który diagnozuje zawieszenia pojazdów
Próg zwalniający, który diagnozuje zawieszenia pojazdów
Próg zwalniający, który diagnozuje zawieszenia pojazdów
Naukowcy z Purdue University skonstruowali system, który automatycznie wykrywa uszkodzenia w krytycznych elementach zawieszenia pojazdów wojskowych, gdy te przejeżdżają przez diagnostyczny próg zwalniający, wyposażony w czujniki nazywane trójosiowymi przyspieszeniomierzami.

„Naszym celem jest zaoszczędzenie czasu oraz kosztów utrzymania, a co nawet ważniejsze, wychwycenie uszkodzenia zanim spowoduje ono awarię w terenie.” – powiedział Douglas Adams, profesor inżynierii budowy maszyn oraz dyrektor Purdue University Center for Systems Integrity. Naukowcy z Purude pracują obecnie nad rozwinięciem tej technologii wspólnie z armią amerykańską oraz Honeywell International.

System mierzy wibracje wywołane przez siły jakimi opony oddziaływają na próg. Uszkodzenia mogą zostać wykryte w oponach, łożyskach kół, oraz elementach zawieszenia. Wykorzystuje się do tego celu oprogramowanie do interpretowania sygnału, które analizuje dane zgromadzone przez czujniki.

„Powiedzmy, że w jednej z opon ciśnienie jest znacznie niższe.” – stwierdził Adams. „Próg nakaże ci zawrócić i ją dopompować, gdyż właśnie wyruszasz w teren na 10 godzinną misję. Albo, gdy odstawisz pojazd do warsztatu, próg wskaże, że w prawym tylnym zawieszeniu jest problem z amortyzatorem, albo, że uszkodzony jest sworzeń w przednim zawieszeniu. Serwisant nie musi więc już diagnozować pojazdu. Wie co ma naprawić.” – dodał.

System, według twórców, może być również wykorzystywany komercyjnie do badania pojazdów cywilnych.

Urządzenie zostało nominowane przez US Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center w Warren, Michigan do tytułu wojskowego wynalazku roku.

Naukowcy przetestowali system na wielozadaniowych pojazdach kołowych, oraz Humvee, a dodatkowo, opracowali model obliczeniowy symulujący działanie systemu.

„Nasz symulowany model pokazał nam, że jesteśmy w stanie dzięki systemowi precyzyjnie wykryć uszkodzenie elementów pojazdu, a eksperymenty na samochodach potwierdziły jego działanie.” – powiedział Adams. „System był na tyle czuły, by wykryć pięcioprocentową zmianę w sztywności zawieszenia.” – dodał.

Dalsze badania dotyczyć będą udoskonalenia oprogramowania przetwarzającego sygnał oraz precyzyjniejszego określania elementów zawieszenia pojazdu.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także