Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-05-15  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-05-15
Rośnie rynek części zamiennych dla czujników w samochodach
Rośnie rynek części zamiennych dla czujników w samochodach
Rośnie rynek części zamiennych dla czujników w samochodach
Pomimo cięższego dla przemysłu motoryzacyjnego okresu, rynek czujników dla pojazdów lekkich wydaje się przejawiać tendencje wzrostowe, zawdzięczając je większemu popytowi na samochody oszczędne, który z kolei wynika z promowania ich przez wprowadzane regulacje.

Najnowszy raport przygotowany przez analityków z Frost & Sullivan wskazuje na korelację pomiędzy większym popytem na oszczędne samochody a postępem technologicznym w zakresie sensoryki oraz potencjalnym rozwojem tego rynku.

„Konieczność spełniania norm dotyczących emisji oraz spalania spowodowała lawinowy wzrost zainteresowania czujnikami.” – stwierdził Matthew Scruggs, analityk Frost & Sullivan. „Oprócz wzrostu liczby stosowanych instalacji czujników, pojawiło się również wiele zmian technologicznych.” – dodał.

Daje się wszakże zaobserwować gwałtowne załamanie rynku oryginalnych samochodowych co jest związane z dramatycznym spadkiem sprzedaży nowych samochodów. Producenci szukają oszczędności na każdym etapie produkcji pojazdu, gdyż zyski wciąż spadają. Jednakże rynek części zamiennych odczuwa osłabienie w znacznie mniejszym stopniu, gdyż czujniki są nieodzownym elementem właściwego działania samochodu i w razie awarii po prostu musza zostać wymienione.

Co więcej, zarówno na rynku części oryginalnych, jak i zamiennych, wykorzystywane są czujniki coraz precyzyjniejsze, co wpływa na poprawę wyników finansowych. Przyczyna takiego stanu rzeczy jest troska klientów o oszczędność i efektywność ich samochodów.

Firmy obecne na rynku czujników samochodowych muszą jednak być bardzo czujne i uważać na konkurencję ze strony firm azjatyckich, presję cenowa ze strony producentów OEM, oraz trend standaryzacyjny. Potencjalne umocnienie pozycji na rynku zależy w dużej mierze od zdolności do uniknięcia przez firmę standaryzacji jej produktów oraz pozostania konkurencyjną cenowo.

Kluczowymi czynnikami sprzyjającymi sukcesowi są: innowacyjność oraz strategia promowania produktu (tzw. product placement). Jednakże, określone czujniki oraz aplikacje zapewniają wyższe zyski i firmy mogą do tych kluczowych sektorów przykładać szczególna wagę.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także