Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-05-18  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-05-18
Proces jednoczenia marki Schneider Electric rozpoczęty
Proces jednoczenia marki Schneider Electric rozpoczęty
Proces jednoczenia marki Schneider Electric rozpoczęty
Rozwój firmy Schneider Electric to szereg przemyślanych strategicznych decyzji. Przez ponad 170 lat istnienia firma sprostała wielu wyzwaniom, swój rozwój w dużej mierze zawdzięczając strategicznym przejęciom mającym na celu poszerzenie oferty i powiększenie udziałów w rynku oraz zdobycie nowych segementów rynku. Obecnie firma posiada około 120 aktywnych globalnie marek, które uczyniły z niej światowego lidera w obszarze dystrybucji energii i sterowania nią, automatyki przemysłowej i automatyki budynków, a także zasilania awaryjnego, systemów instalacyjnych oraz efektywności energetycznej.

Jedna marka – wiele korzyści
W ostatnich latach marka Schneider Electric zdobyła na rynku rozpoznawalność i cieszy się dużym szacunkiem. Istniało wiele przesłanek do połączenia niezależnych dotąd marek w jedną wspólną markę Schneider Electric. Podstawowe korzyści przemawiające za zjednoczeniem marki to stałe poprawianie jej rozpoznawalności wśród klientów, przekładające się na wzrost sprzedaży i zysku oraz bardziej efektywne wydatki dotyczące wizerunku poprzez koncentrację komunikacji na jednej marce. Istotnym również jest fakt, że jedna marka skutecznie wesprze strategię zintegrowanych rozwiązań proponowanych klientom, które bazują na całościowej ofercie grupy Schneider Electric.

Produkty – bez zmian
„Proces jednoczenia marek w żadnej mierze nie ma wpływu na same produkty – ich jakość, parametry techniczne, funkcjonalność nie ulegają zmianie. Jedyna zmiana polega na tym, że miejsce dotychczasowych marek, pojawiających się na produkcie, opakowaniu czy materiałach informacyjnych i promocyjnych, zajmie marka Schneider Electric.” - powiedziała Elżbieta Burak, Kierownik Działu Jakości w firmie Schneider Electric Polska.

Zmiany ewolucyjne
Jednoczenie większości marek przebiegać będzie z różną intensywnością i wedle różnego terminarza działań w ciągu najbliższych 3 lat. Dla marek z głębokimi lokalnymi tradycjami w krajach, gdzie nazwa Schneider Electric ciągle potrzebuje ugruntowania, pierwszym krokiem jest stworzenie brandu przejściowego. Logo brandu przejściowego składać się będzie z marki oryginalnej i formuły „by Schneider Electric“. Tylko kilka marek pozostanie niezależnymi ze względów strategicznych. Obecnie priorytetem firmy jest jednoczenie dwóch historycznie największych marek Merlin Gerin i Telemecanique oraz w Polsce marek Elda i Merten. Migracja przebiegnie w 2 etapach: zmiana opakowania i zmiana oznakowania produktu.

Nowy wizerunek
Nowej marce towarzyszy nowoczesny system identyfikacji wizualnej: zmienione logo, bogata kolorystyka, odmieny styl reklam itp. Nowa marka Schneider Electric będzie widoczna na opakowaniach, na przedniej stronie produktów, na budynkach firmowych i wszystkich materiałach komunikacyjnych takich jak katalogi, instrukcje, broszury, plakaty, ulotki i wiele innych.

Korzyści dla klienta
„Jedna marka oznacza dla klienta kontakt i negocjacje z jednym dostawcą, a także zapewnia zgodność działania i dopasowanie wszystkich systemów pracujących w ramach instalacji. Jeden dostawca jest również w stanie zapewnić stabilną obsługę serwisową całego systemu oraz retrofit aparatów i urządzeń w kolejnych latach eksploatacji. Dzięki temu klient i użytkownik systemu ma zapewniony wysoki poziom obsługi i niezawodności systemu oraz zoptymalizowane koszty jego obsługi i eksploatacji. Oznacza to wzrost bezpieczeństwa eksploatacji oraz redukcję jej kosztów.“ – powiedział Rafał Dynowski, Product Manager w firmie Schneider Electric.

Więcej informacji
Firma podjęła szereg działań komunikacyjnych mających na celu poinformowanie swoich klientów i partnerów o zachodzących zmianach. Wszystkie informacje na temat tego procesu można znaleźć na stronie www.schneider-electric.pl.

Schneider Electric w skrócie
Schneider Electric, globalna firma specjalizująca się w zarządzaniu energią elektryczną, oferuje swoim klientom w ponad 100 krajach świata zintegrowane rozwiązania w wielu różnorodnych segmentach rynku. Firma zajmuje wiodącą pozycję w dziedzinie energetyki i infrastruktury, procesów przemysłowych, systemów automatyki budynków i centrów przetwarzania i przesyłu danych, a także posiada silną pozycję i bogatą ofertę dla budownictwa mieszkaniowego. Koncentrując się na rozwiązaniach, które przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa, niezawodności i efektywności energii w roku 2008 grupa uzyskała 18,3 mld Euro przychodów ze sprzedaży. 114 000 pracowników Schneider Electric aktywnie angażuje się w to, aby pomagać zarówno jednostkom, jak i organizacjom w pełni wykorzystywać dostępną im energię.
www.schneider-electric.com

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Schneider Electric
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także