Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-05-20 | Ostatnia aktualizacja: 2009-05-20
Silniki boeingów prosto z Bielska
Silniki boeingów prosto z Bielska
Specjalnie budowana linia technologiczna ma kosztować włoskie Avio – partnera General Electric –prawie 100 mln zł. Na produkcję istotnego modułu potężnego silnika GEnx 2B – tzw. część stałą turbiny niskiego ciśnienia – bielska fabryka będzie miała wyłączność.
Sukces jest podwójny, bo to właśnie inżynierowie z polskiego centrum badawczo-rozwojowego we współpracy z konstruktorami GE zaprojektowali urządzenie i doprowadzili do jego wdrożenia. A jeszcze w zeszłym roku trwały ostre testy i skomplikowane procedury wdrażania turbinowego modułu nowego silnika.
– W ciągu dwóch najbliższych lat zainwestujemy w nową linię technologiczną tyle, ile do tej pory w sumie wydaliśmy na zbudowanie całego biznesu Avio w kraju, czyli 100 mln zł – przyznaje Krzysztof Krystowski, prezes Avio Polska.
Polski oddział włoskiego koncernu na początku obecnej dekady stworzył w Bielsku-Białej fabrykę produkującą łopatki turbin, a w ostatnich latach rozwinął inżynierskie centrum zatrudniające 75 konstruktorów. Po uruchomieniu produkcji modułów silnika GEnx 2B firma, w której obecnie pracuje 350 osób, zwiększy zatrudnienie o kilkudziesięciu nowych pracowników.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Rzeczpospolita
Komentarze (0)
Czytaj także
-
4 powody, dla których warto standaryzować falownikowe układy napędowe
Stając przed doborem przemiennika częstotliwości do układu napędowego maszyny, poza podstawowymi pytaniami na temat napięcia zasilania, rodzaju...
-
Jak nowoczesne maszyny rewolucjonizują przemysł mięsny?
Obecnie, w erze dynamicznego rozwoju technologicznego, jesteśmy świadkami rewolucji w każdej dziedzinie przemysłu, w tym także w przemyśle mięsnym...