Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-07-14  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-07-14
System ostrzegania pilotów przed burzami i turbulencjami
System ostrzegania pilotów przed burzami i turbulencjami
System ostrzegania pilotów przed burzami i turbulencjami
Naukowcy z National Center for Atmospheric Research (NCAR) opracowują prototypowy system, który ma dostarczać załodze samolotu aktualne informacje dotyczące burz i turbulencji podczas lotów transoceanicznych.

System został zaprojektowany, by pomóc pilotom omijać strefy zagrożone burzami, jak ta na którą pierwszego czerwca tego roku natrafił Airbus linii Air France.

System NCAR, którego budowa finansowana jest przez NASA, łączy dane pochodzące z satelity, komputerowe modele pogody, oraz sztuczną inteligencję, które razem są w stanie identyfikować i przewidywać szybko przemieszczające się burze oraz turbulencje.

System opiera się na produktach, które NCAR stworzyło w celu ostrzegania pilotów oraz kontrolerów ruchu lotniczego przed burzami i turbulencjami występującymi nad kontynentem amerykańskim.

„Piloci przelatując nad odległymi zakątkami oceanu dysponują obecnie bardzo ograniczonymi informacjami dotyczącymi pogody, to właśnie tam występują najsilniejsze turbulencje.” – stwierdził John Williams, naukowiec z NCAR. „Zapewnienie pilotom przynajmniej szacunkowych danych dotyczących burz mogłoby pomóc im bezpiecznie omijać zagrożone obszary.” – dodał.

Element systemu odpowiedzialny za identyfikowanie dużych burz nad oceanem jest już eksperymentalnie instalowany na samolotach.

Cały prototypowy system ma wejść w fazę testów w przyszłym roku. Piloci latający na wybranych transoceanicznych trasach będą otrzymywać w czasie rzeczywistym aktualne informacje o turbulencjach, a sami będą raportować do NCAR o sytuacji. Dzięki temu twórcy będą mogli system przetestować i dostosować do faktycznych potrzeb.

Cały system ma być gotowy za dwa lata. Będzie on dostarczał pilotom i naziemnym kontrolerom lotu informacje w postaci tekstowej, a także grafiki pokazujących obszary zagrożone burzami i turbulencjami.

Oprócz NCAR, w badaniach udział biorą: Massachusetts Institute of Technology Lincoln Laboratory, Naval Research Laboratory, oraz University of Wisconsin-Madison.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :