Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-07-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-07-16
Systemy Bosch poprawiające bezpieczeństwo jazdy
Systemy Bosch poprawiające bezpieczeństwo jazdy
Systemy Bosch poprawiające bezpieczeństwo jazdy
Niemieccy inżynierowie zaprezentowali innowacyjny system wsparcia dla kierowcy, który automatycznie zatrzymuje samochód, gdy ten zaczyna się na skutek kolizji poruszać w sposób niekontrolowany.

Według Wernera Struta, prezesa Bosch ds. systemów zawieszenia, 29 procent wszystkich wypadków, w których ludzie odnoszą rany, spowodowanych jest kolizją, po której następuje seria kolejnych wynikających z braku kontroli nad pojazdem. System łagodzenia skutków drugiej kolizji (SCM), który właśnie wchodzi do produkcji, ma poprawić te statystyki.

System ten łączy w sobie dane pochodzące z poduszki powietrznej i układ stabilizacji toru jazdy (ESP), który jest dziś obecny w 50 procentach nowych samochodów w Europie, a w roku 2014 stanie się obowiązkowy. W razie zderzenia, czujniki poduszki powietrznej rejestrują kolizję, a jednostka centralna oblicza siłę i kierunek uderzenia. Informacja ta jest następnie przesyłana do systemu ESP, który zatrzymuje pojazd.

„Wraz z umacnianiem się w Europie i Stanach Zjednoczonych trendu w kierunku mniejszych i lżejszych samochodów, systemy zapobiegania wypadkom zyskują na znaczeniu.” – stwierdził Struth. „Lepsze aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa oraz wspierania kierowców muszą poprawiać bezpieczeństwo mniejszych i lżejszych pojazdów.” – dodał.

Firma zaprezentowała również automatyczny system hamowania awaryjnego, który został zaprojektowany, by zmniejszyć liczbę kolizji polegających na uderzeniu w tył samochodu poprzedzającego. System, który ma wejść do produkcji pod koniec roku, łączy w sobie czujniki radarowe w opracowanej przez Bosch technologii inteligentnego układu kontroli prędkości ACC (Adaptive Cruise Control) z czujnikami wideo, dokładnie monitorującymi drogę przed pojazdem.

Gdy system ‘wyczuwa’ mająca nastąpić kolizję, automatycznie zwalnia o 30 procent dając kierowcy czas na reakcję. A jeżeli to nie pomoże i zderzenie jest nieuniknione, uruchamia hamulec awaryjny. Bosch wierzy, że technologia ta mogłaby osłabić uderzenie o 55 procent. „Według naszych szacunków, system automatycznego hamowania awaryjnego będzie w stanie zapobiec trzem z czterech kolizji polegających na uderzeniu w tył samochodu poprzedzającego, powodujących poważne obrażenia.” – powiedział Struth.

W najbliższych miesiącach będziemy również świadkami prezentacji jednego z pierwszych systemów, które poprawiają bezpieczeństwo dzięki nawigacji. „Nawigacja może mieć duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, gdyż oferuje ona możliwość rozpoznania trasy, warunków na drodze, oraz obszarów szczególnie niebezpiecznych.” – stwierdził Dirk Hoheisel, szef ds. multimediów w samochodzie, Bosch.

Dodał on również, że w tym roku swoja premierę mieć będzie system ostrzegania o nadmiernej prędkości w zakręcie, który wykorzystując wcześniejsze doświadczenia kierowcy, będzie go ostrzegał przed wejściem w zakręt zbyt szybko.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także