Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-07-16 | Ostatnia aktualizacja: 2009-07-16
Systemy Bosch poprawiające bezpieczeństwo jazdy
Systemy Bosch poprawiające bezpieczeństwo jazdy
Według Wernera Struta, prezesa Bosch ds. systemów zawieszenia, 29 procent wszystkich wypadków, w których ludzie odnoszą rany, spowodowanych jest kolizją, po której następuje seria kolejnych wynikających z braku kontroli nad pojazdem. System łagodzenia skutków drugiej kolizji (SCM), który właśnie wchodzi do produkcji, ma poprawić te statystyki.
System ten łączy w sobie dane pochodzące z poduszki powietrznej i układ stabilizacji toru jazdy (ESP), który jest dziś obecny w 50 procentach nowych samochodów w Europie, a w roku 2014 stanie się obowiązkowy. W razie zderzenia, czujniki poduszki powietrznej rejestrują kolizję, a jednostka centralna oblicza siłę i kierunek uderzenia. Informacja ta jest następnie przesyłana do systemu ESP, który zatrzymuje pojazd.
„Wraz z umacnianiem się w Europie i Stanach Zjednoczonych trendu w kierunku mniejszych i lżejszych samochodów, systemy zapobiegania wypadkom zyskują na znaczeniu.” – stwierdził Struth. „Lepsze aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa oraz wspierania kierowców muszą poprawiać bezpieczeństwo mniejszych i lżejszych pojazdów.” – dodał.
Firma zaprezentowała również automatyczny system hamowania awaryjnego, który został zaprojektowany, by zmniejszyć liczbę kolizji polegających na uderzeniu w tył samochodu poprzedzającego. System, który ma wejść do produkcji pod koniec roku, łączy w sobie czujniki radarowe w opracowanej przez Bosch technologii inteligentnego układu kontroli prędkości ACC (Adaptive Cruise Control) z czujnikami wideo, dokładnie monitorującymi drogę przed pojazdem.
Gdy system ‘wyczuwa’ mająca nastąpić kolizję, automatycznie zwalnia o 30 procent dając kierowcy czas na reakcję. A jeżeli to nie pomoże i zderzenie jest nieuniknione, uruchamia hamulec awaryjny. Bosch wierzy, że technologia ta mogłaby osłabić uderzenie o 55 procent. „Według naszych szacunków, system automatycznego hamowania awaryjnego będzie w stanie zapobiec trzem z czterech kolizji polegających na uderzeniu w tył samochodu poprzedzającego, powodujących poważne obrażenia.” – powiedział Struth.
W najbliższych miesiącach będziemy również świadkami prezentacji jednego z pierwszych systemów, które poprawiają bezpieczeństwo dzięki nawigacji. „Nawigacja może mieć duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, gdyż oferuje ona możliwość rozpoznania trasy, warunków na drodze, oraz obszarów szczególnie niebezpiecznych.” – stwierdził Dirk Hoheisel, szef ds. multimediów w samochodzie, Bosch.
Dodał on również, że w tym roku swoja premierę mieć będzie system ostrzegania o nadmiernej prędkości w zakręcie, który wykorzystując wcześniejsze doświadczenia kierowcy, będzie go ostrzegał przed wejściem w zakręt zbyt szybko.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Od funkcji wspomagających do pojazdów autonomicznych
Firma Bosch Rexroth przedstawia zintegrowaną ofertę zaawansowanych funkcji wspomagających i tworzy przyszłościową platformę. Gotowe do...
-
Instalacje uzdatniania wody w przemyśle - najważniejsze technologie
Czystość wody jest pojęciem rozumianym na wiele sposobów. Dla osoby zażywającej kąpieli w jeziorze ważny będzie brak chemicznych...
-
Co to jest audyt energetyczny i kiedy przyda się firmie?
www.energetykacieplna.pl