Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-07-31  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-07-31
GlaxoSmithKline zakończyła przejęcie spółki Stiefel
GSK powołuje do życia nowe przedsięwzięcie o globalnym zasięgu w branży dermatologii specjalistycznej. Przychody nowego biznesu wyniosą około 1,5 mld USD. Będzie to znaczący krok w dywersyfikacji działalności GSK, który zapewni firmie nowe możliwości rozwoju.

Firma GlaxoSmithKline plc (GSK) zakończyła przejęcie spółki Stiefel Laboratories, Inc. GSK nabyła cały kapitał Stiefel za kwotę 2,9 mld USD. Firma przejęła również zadłużenie spółki Stiefel Laboratories w wysokości 0,4 mld USD netto. Zgodnie z warunkami zawartej umowy, firma GSK może być zmuszona do wniesienia w przyszłości dopłat w wysokości do 0,3 mld USD, w zależności od wyników spółki. Ten nowy obszar biznesowy GSK będzie korzystać z ugruntowanej na rynku marki i funkcjonować pod nazwą Stiefel, spółka GSK (Stiefel, a GSK company).

Deirdre Connelly, Prezes North American Pharmaceuticals w GSK powiedziała: „Przejęcie spółki Stiefel potwierdza, iż konsekwentnie realizujemy naszą strategię, która zakłada wzrost oraz dywersyfikację prowadzonej działalności biznesowej. Stworzyliśmy w ten sposób nowy, specjalistyczny obszar biznesowy o dużym potencjale, który zapewni GSK nowe możliwości rozwoju”.

Charles Stiefel, Prezes Stiefel, powiedział: „Będąc częścią GSK jesteśmy silniejsi, bardziej konkurencyjni i zachowujemy jednocześnie pozycję siły napędowej, stymulującej rozwój dermatologii na całym świecie. Z entuzjazmem przyjęliśmy możliwość połączenia oferty produktów dermatologicznych GSK dostępnych na receptę, takich jak Bactroban, Cutivate czy Altabax, z portfelem produktów oferowanych przez naszą firmę, w skład którego wchodzą Duac, Olux E oraz Soriatane. Wspólna oferta produktów w połączeniu z doświadczeniem zespołu sprzedaży naszej firmy oraz obecnością GSK na rynkach międzynarodowych pozwala na znaczny rozwój obszaru dermatologii”.

Wartość produktów sprzedanych przez Stiefel w 2008 r. wyniosła około 900 mln USD, podczas gdy sprzedaż produktów dermatologicznych GSK dostępnych na receptę kształtowała się na poziomie około 550 mln USD. Połączone przychody obu spółek szacowane są wstępnie na około 1,5 mld USD, co stanowi 8% całkowitych przychodów osiąganych na globalnym rynku produktów dermatologicznych dostępnych na receptę.

Stiefel planuje udoskonalanie istniejących i opracowywanie nowych form terapii, a w chwili obecnej może poszczycić się imponującym portfelem produktów przygotowywanych do wprowadzenia na rynek, z których piętnaście znajduje w ostatniej fazie rozwoju. Produkty te związane są z szerokim zakresem schorzeń dermatologicznych, takich jak trądzik, dermatozy oraz infekcje grzybicze. Firma ma również dostęp do niezwykle ważnych innowacyjnych technologii oraz chronionych patentem receptur.

Jerzy Toczyski, Prezes i Dyrektor Generalny GlaxoSmithKline w Polsce powiedział: „Ta transakcja oznacza dla naszej firmy w Polsce przejęcie szybko rozwijającego się portfela leków dermatologicznych, który osiągnął w ubiegłym roku wartość ponad 52 mln PLN i poprzez szeroką gamę produktów daje gwarancję dalszego szybkiego wzrostu. Co ważniejsze, do naszych struktur dołączy doświadczona organizacja komercyjna firmy Stiefel Polska, a tworzący ją ludzie udowodnili, że posiadają specjalistyczną wiedzę i doświadczenie, które zaowocowały zbudowaniem pozycji lidera rynku dermatologicznego.”

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
gsk.com.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także