Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-08-03  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-08-03
Materiał tłumiący hałas pociągów
Materiał tłumiący hałas pociągów
Materiał tłumiący hałas pociągów
Niemiecka firma Frenzel-Bau opracowała innowacyjny system, którego zadaniem jest zmniejszenie poziomu hałasu emitowanego przez linie kolejowe.

System nazwany ‘Durflex’ oparty jest na koncepcji stabilizacji tłucznia znajdującego się pod torami przy pomocy elastycznej pianki poliuretanowej opracowanej przez Bayer MaterialScience (tłuczeń – rodzaj kruszywa stanowiącego kamienną podstawę pod podkładami kolejowymi)

Przestrzenie znajdujące się wewnątrz warstwy materiału stanowiącego tłuczeń w całości wypełniane są płynną pianką poliuretanową Bayer Bayflex, która zapobiega przemieszczaniu się materiału na skutek sił wytwarzanych przez przejeżdżający pociąg.

Rozwiązanie to równocześnie poprawia trwałość struktury podstawy i absorbuje hałas generowany właśnie przez ruch kamieni.

Według przedstawicieli firmy, system mógłby zostać zastosowany do budowy nowych odcinków torów, ale również i do udoskonalenia istniejących.

Durflex pomyślnie przeszedł serię testów przeprowadzonych w zeszłym roku na dwóch odcinkach torów w Berlinie. Frenzel-Bau oraz Bayer MaterialScience pracują obecnie nad rozszerzeniem obszaru zastosowań systemu Durflex.

Plany zakładają, między innymi, budowę dłuższego demonstracyjnego odcinka torów kolejowych w Niemczech.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :