Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-08-05 | Ostatnia aktualizacja: 2009-08-05
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w górę na przekór recesji
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w górę na przekór recesji
„Globalne spowolnienie gospodarki wpłynęło praktycznie na wszystkie branże procesowe, w tym również na dostawców automatyki procesowej.” – stwierdził Tom Fiske, starszy analityk ARC, główny autor raportu. „Jednakże pomimo recesji, rynek CPM-P wciąż się rozwija, tyle że wolniej. Nawet w czasach cięcia kosztów, producenci procesowi wciąż inwestują w te projekty CPM-P, które mają szanse szybko się zwrócić i skupiają się na poprawie efektywności, obniżeniu kosztów, spełnianiu norm i standaryzacji aplikacji wykorzystywanych w przedsiębiorstwie.” – dodał.
CPM ma trzy zasadnicze obszary funkcjonowania, które obejmują: planowanie, działanie, oraz informowanie. Segment ‘planowania’ składa się z takich funkcji, jak: krótkoterminowe planowanie produkcji, czy symulowanie i modelowanie zakładu. Funkcje związane z planowaniem określają co produkować, kiedy i z wykorzystaniem jakiego sprzętu. Segment ten wynika z potrzeby stałego poszukiwania nowych i lepszych sposobów sterowania procesem i prowadzenia zakładów efektywniej. Natomiast celem ‘informowania’ jest gromadzenie, przechowywanie, organizowanie i przekazywanie danych i informacji. Funkcjonalność ta obejmuje gromadzenie danych, prowadzenie analiz, czy raportowanie.
Globalne spowolnienie gospodarcze zmusza firmy do ciągłego obniżania kosztów przy równoczesnym utrzymywaniu jakości. Niestety, osiągnięcie i utrzymanie rentowności produkcji staje się coraz trudniejsze przez zmienność cen energii, surowców, oraz wody, a także złożoność regulacji prawnych i zarządzania ryzykiem. W dodatku, walka z coraz silniejszą globalną konkurencją i szybko zmieniającymi się oczekiwaniami klientów wymuszają wdrażanie nowych strategii, poprawiających elastyczność i adaptowalność. Sukces w dzisiejszych trudnych warunkach wymaga biegłości na kliku płaszczyznach obejmujących: koszty działania, synchronizację łańcucha dostaw, oraz tworzenie wartości dynamicznej, z których wszystkie są wspierane przez systemy CPM.
W dzisiejszych czasach, wartość produktu, czy usługi zmienia się bardzo dynamiczne ze względu na szybko pojawiające się na rynku alternatywy. By odnieść sukces, producenci muszą poprawić swoją zdolność do bycia innowacyjnymi i adaptowania swoich produktów i usług do zmieniających się warunków. Innowacyjność może skupiać się na produktach, procesach produkcyjnych, czy biznesowych; bądź na ich kombinacji. Innowacje produktowe polegają na opracowaniu nowego produktu i szybkim wdrożeniu go do produkcji. Wszystkie formy innowacji korzystają z poszerzonej współpracy pomiędzy produkcją i innymi obszarami zakładu. System CPM zapewnia widzialność i przejrzystość dla innowacji. Przechwytuje on i automatyzuje procesy tak, by łatwo można je było w razie potrzeby modyfikować. System CPM synchronizuje również nowe wymagania produkcji z łańcuchem dostaw, inżynierią, oraz systemami biznesowymi.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ARC
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Wprowadzenie do systemów ATS/SZR dla agregatów prądotwórczych
Agregaty prądotwórcze są niezbędne dla wielu sektorów gospodarki, zapewniając energię tam, gdzie tradycyjne sieci zawodzą. Kluczowe w sytuacjach...
-
Przełom w technologii produkcji SMT dzięki innowacyjnemu systemowi YsUP od...
Yamaha Motor Corporation, firma będąca japońskim przedsiębiorstwem o szerokim zakresie działalności, z powodzeniem wykorzystuje swoje bogate...