Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-08-05  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-08-05
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w górę na przekór recesji
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w górę na przekór recesji
Rynek systemów zarządzania produkcją CPM w górę na przekór recesji
Rynek systemów zarządzania produkcją w przemyśle procesowym (ERP - w nomenklaturze ARC CPM-P) osiągnie w 2013 roku wartość 4 miliardów dolarów, czytamy w najnowszym raporcie przygotowanym przez analityków z ARC Advisory Group.
„Globalne spowolnienie gospodarki wpłynęło praktycznie na wszystkie branże procesowe, w tym również na dostawców automatyki procesowej.” – stwierdził Tom Fiske, starszy analityk ARC, główny autor raportu. „Jednakże pomimo recesji, rynek CPM-P wciąż się rozwija, tyle że wolniej. Nawet w czasach cięcia kosztów, producenci procesowi wciąż inwestują w te projekty CPM-P, które mają szanse szybko się zwrócić i skupiają się na poprawie efektywności, obniżeniu kosztów, spełnianiu norm i standaryzacji aplikacji wykorzystywanych w przedsiębiorstwie.” – dodał.

CPM ma trzy zasadnicze obszary funkcjonowania, które obejmują: planowanie, działanie, oraz informowanie. Segment ‘planowania’ składa się z takich funkcji, jak: krótkoterminowe planowanie produkcji, czy symulowanie i modelowanie zakładu. Funkcje związane z planowaniem określają co produkować, kiedy i z wykorzystaniem jakiego sprzętu. Segment ten wynika z potrzeby stałego poszukiwania nowych i lepszych sposobów sterowania procesem i prowadzenia zakładów efektywniej. Natomiast celem ‘informowania’ jest gromadzenie, przechowywanie, organizowanie i przekazywanie danych i informacji. Funkcjonalność ta obejmuje gromadzenie danych, prowadzenie analiz, czy raportowanie.

Globalne spowolnienie gospodarcze zmusza firmy do ciągłego obniżania kosztów przy równoczesnym utrzymywaniu jakości. Niestety, osiągnięcie i utrzymanie rentowności produkcji staje się coraz trudniejsze przez zmienność cen energii, surowców, oraz wody, a także złożoność regulacji prawnych i zarządzania ryzykiem. W dodatku, walka z coraz silniejszą globalną konkurencją i szybko zmieniającymi się oczekiwaniami klientów wymuszają wdrażanie nowych strategii, poprawiających elastyczność i adaptowalność. Sukces w dzisiejszych trudnych warunkach wymaga biegłości na kliku płaszczyznach obejmujących: koszty działania, synchronizację łańcucha dostaw, oraz tworzenie wartości dynamicznej, z których wszystkie są wspierane przez systemy CPM.

W dzisiejszych czasach, wartość produktu, czy usługi zmienia się bardzo dynamiczne ze względu na szybko pojawiające się na rynku alternatywy. By odnieść sukces, producenci muszą poprawić swoją zdolność do bycia innowacyjnymi i adaptowania swoich produktów i usług do zmieniających się warunków. Innowacyjność może skupiać się na produktach, procesach produkcyjnych, czy biznesowych; bądź na ich kombinacji. Innowacje produktowe polegają na opracowaniu nowego produktu i szybkim wdrożeniu go do produkcji. Wszystkie formy innowacji korzystają z poszerzonej współpracy pomiędzy produkcją i innymi obszarami zakładu. System CPM zapewnia widzialność i przejrzystość dla innowacji. Przechwytuje on i automatyzuje procesy tak, by łatwo można je było w razie potrzeby modyfikować. System CPM synchronizuje również nowe wymagania produkcji z łańcuchem dostaw, inżynierią, oraz systemami biznesowymi.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
ARC
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także